کد خبر: ۹۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن روان پزشکی ایران گفت: سرانه بهداشتی هر فرد در دنیا حدود 150 دلار است این در حالی است که سرانه بهداشتی هر فرد در ایران برای سلامت روان زیر یک دلار است.
به گزارش شفا آنلاین، احمد جلیلی رئیس انجمن روانپزشکی ایران در نشست خبری ششمین همایش علمی سلامت روان و رسانه با اشاره به رابطه نزدیک سلامت عمومی و سلامت روان بیان کرد: سلامت عمومی بدون سلامت روان محقق نخواهد شد زیرا روان و جسم انسان قابل تفکیک نیست به طور مثال پرکاری تیروئید باعث اضطراب می‌شود و همچنین اضطراب سبب بروز سکته قلبی در افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در حوزه بهداشت و روان ناآگاهی مردم است، عنوان کرد: بیش از چهل سال است که سعی داریم از طریق ارتباط با رسانه تصویر درستی از این حیطه ارائه دهیم.

جلیلی ادامه داد: آنچه از بیمار روانی در ذهن مردم است افرادی ژولیده و سردرگم در کوچه و خیابان است که در گذشته آنها را دیوانه و امروز روان پریش خطاب می‌کنند البته حتی برخی از پزشکان نیز همین تفکر را دارند در حالی که این افراد تنها کمتر از یک درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، به طور کلی 30 درصد از افراد جامعه را افرادی تشکیل می‌دهند که مشکلات روانی دارند بدین ترتیب باید تصویر درستی از بیماری‌های روانی به مردم شناسانده شود زیرا این  بیماران در صورتی که درست درمان نشوند می‌توانند به جامعه باز گردند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر افرادی هستند که حتی یک ساعت آموزش بالینی درمان را ندیده‌اند و اکنون مطب دارند و به مداوای بیماران می‌پردازند.

رئیس انجمن روانپزشکی ایران با تاکید بر مغفول ماندن سلامت روان در جهان گفت: سرانه بهداشتی هر فرد در دنیا  حدود 150 دلار است این آمار در منطقه زیر 100 دلار عنوان شده است این در حالی است که سرانه بهداشتی هر فرد در ایران برای روان زیر 1 دلار است.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل ناآگاهی مسئولین در گذشته برخی تصمیمات و اشتباهات ثبت شده‌اند که نامناسب بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: