کد خبر: ۹۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدرسازمان غذا و دارو با اشاره به نقش گرافیک دارو در افزایش صادرات دارویی، گفت: گرافیک دارو در درمان بیمارانی مانند اعصاب و روان و برخی بیماریهای دیگر بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتراکبر عبدالهی اصل افزود: همچنین با هزینه در بسته بندی و گرافیک دارو می توان در صادرات آن موفق تر عمل کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی ازمشکلات صادراتی حال حاضر حوزه دارو می تواند بحث بسته بندی آنها باشد؛ پذیرش بیمار و حفظ کیفیت دارویی از جمله مباحثی است که در مورد بسته بندی باید درنظر گرفته شود.
وی ادامه داد: همانطور که همه می دانند و در مباحث تخصصی دارو سازی نیز مطرح است کشور ایران مشمول چهار منطقه آب و هوایی است یعنی در حالی که هم اکنون برخی مناطق از آب و هوا سردی برخوردارند و رنگ و بوی زمستانی و برف به خود گرفته اند در مناطق جنوبی شاهد آب و هوای گرم و معتدل هستیم که در این شرایط متفاوت است که دارو باید پایدار بماند.
مدیرکل نظارت بر دارو وموادمخدر سازمان غذا و دارو گفت: برخی بسته بندی های دارویی از نظر فیزیکی تا آن اندازه بی کیفیت هستند که رطوبت و نور را از خود عبور داده و پس از مدتی موجبات تخریب دارو را فراهم می آورند.
عبدالهی اصل با انتقاد از رنگ، شکل، ظاهر وبه طورکلی گرافیک بسته بندی بسیاری از داروهای تولید شده در کشور گفت: توجه جدی به بسته بندی ظاهری دارو که از منظر بسیاری هزینه تلقی می شود در درمان برخی بیماری ها، حائز اهمیت است.
وی، لازمه ارتقای این حوزه مهم و مغفول مانده صنعت دارو سازی کشور را هزینه کرد، دانست و اظهارکرد: بطورقطع این هزینه ها، بازگشت سرمایه خوبی را در پی خواهد داشت.ایرنا
برچسب ها: گرافیک ، صادرات ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: