کد خبر: ۹۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
رئیس شورای عالی نظام پرستاری خبرداد؛
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خواستار توجه جدی به آسیب شناسی صحیح از واقعیت موجود و مشکلات صاحبان حرفه پرستاری شد.
به گزارش شفاآنلاین : طاهره زاهد صفت روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: وضعیت موجود پرستاران در حالی باید آسیب شناسی شود که قوانین مصوب شده پرستاری همچون قوانین کاهش ساعات کاری آنان در بیمارستان های نیروهای مسلح، خیریه و خصوصی و نیز تعرفه گذاری پرستاری مصوب سال 86 اجرا نشده است ؛ ضمن اینکه پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران ، سال هاست در حد شعار مانده و صادر نشده است.
وی خاطرنشان کرد: چرا با توجه به آمار های واقعی و حقایق تلخی که پرستاران با آن روبرو هستند، مشکلات آنان حل نشده است و فقط در برخی مراسم همچون مراسم امروز به شکل مروری از آنها یاد می شود.
وی تصریح کرد: بجای حل مشکلات، درمان های موقتی مانند تربیت غیر کارشناسانه تربیت نیروی غیر علمی و ناکارآمد، انجام شد و الان نیز وضع به گونه ای شده است که دانشجویان پرستاری، مضطرب از آینده خود بمانند و شاغلان این حرفه نیز در پی غیرحرفه ای شدن شغل شان، نگران انتقال از بالین به سایر بخش ها باشند.
رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور تاکید کرد: ضروری است ، بدون هر گونه شعار، نشست هم اندیشی به دور از فضای کینه با حضور مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و نظام پرستاری به شکل علمی و عملی برگزار شود تا با بهبود سرنوشت 180 هزار پرستار،سطح سلامت جامعه ارتقا یابد.
زاهدصفت افزود: آسیب شناسی واقع گرایانه حرفه پرستاری ما را به مدلی صحیح برای حل مشکلات رهنمون می سازد.
این مقام مسئول در سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: گسستگی تیم سلامت به صلاح ما و مردم نخواهد بود .
مراسم گرامیداشت روز پرستار امروز - شنبه - در سالن همایش های بین المللی برج میلاد توسط سازمان نظام پرستاری کشور برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: