کد خبر: ۹۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>سلامتی، ظاهرتان را جذاب و جوان تر نشان می دهد.

به گزارش شفا آنلاین،نشانه هایی زودهنگام همچون ریزش مو، چروک صورت ، ناخن های زبر و غیره، خبر از وجود مشکلاتی در درون بدن می دهند.

چین و چروک

اگرچه ظهور چین و چروک در پوست امری اجتناب ناپذیر است، اما ممکن است نشانه ای از پوکی استخوان نیز باشد.

افتادگی پوست صورت و ایجاد چین و چروک در پیشانی، اطراف لب و ...در اوایل دوران یائسگی یک نشانه از بروز مشکل در سلامت استخوان هاست.

هر چه چین و چروک بیشتر شود، خطر کاهش تراکم استخوان ها نیز افزایش می یابد. اما فراموش نکنید استعمال سیگار و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب نیز از دلایل تشدید این مشکل است.

پاهای متورم

بسیاری از مشکلات از جمله کشیدگی ، دررفتگی، صدمه دیدن و عفونت ها می توانند سبب ورم پا و مچ پا شوند. بارداری، چاقی و برخی داروها نیز سبب تجمع مایعات در اندام های تحتانی خواهند شد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک، علت شایع افزایش موی بدن در زنان در سنین باروری است

بیماری نارسایی قلبی نیز که عدم توانایی کافی عضله ی قلب برای پمپاژ خون است، نیز سبب تجمع مایعات در پاها و در نتیجه تورم آن ها می شود.

چشمان خسته

سیاهی دور چشم و پف زیر آن ممکن است ناشی از عدم خواب کافی و شب زنده داری باشد. اگر چشم هایتان بیش از اندازه خسته و پلک هایتان آنقدر سنگین شده است که نمی توانید آنها را باز نگه دارید، باید یک نگاهی به رژیم غذایی تان بیاندازید.

پف زیر چشم به دلیل تجمع مایعات است و اغلب آلرژن ها می توانند منجر به ایجاد آن ها شوند. اما یکی از دلایل اصلی پف کردن زیر چشم ها ، مصرف زیاد نمک است.

پوست خشک

اگر گاهی دچار خشکی پوست می شوید، می توان دلیل آن را هوای سرد و خشک زمستان و یا استحمام با آب داغ دانست. ولی در صورتی که پوست به حدی خشک شود که حالت شکننده به خود بگیرد، مشکل از کم آبی بدن و یا مشکلات جدی تر است. کم کاری تیروئید و دیابت، دو بیماریی هستند که رطوبت پوست را از بین می برند.

تصلب شرایین (تنگی عروق) از جمله بیماری هایی هستند که بر پوست بدن مخصوصا پوست پاها (ساق پا) تأثیر می گذارد. اگر تنگی عروق باعث کاهش اکسیژن رسانی به پوست شود، پوست دچار خشکی های تکه تکه و براق خواهد شد.

موهای زائد بدن

رشد موها زائد بدن، در برخی شرایط نگرانی هایی را درباره ی سلامت بدن به وجود می آورد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک ،علت شایع افزایش موی بدن در زنان در سنین باروری است. بیش از 70 درصد از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار رشد موهای اضافی در صورت، سینه، شکم، کمر، دست ها و یا پاها می شوند.

ریزش مو

بارداری، استرس، بیماری ها، مصرف دارو و غییرات هورمونی از دلایل مهم ریزش مو هستند.

در میان زنان به طور خاص، خشکی و نازک شدن موها نشانه ای ازکم کاری غده تیروئید ویا پرکاری  آن است. یک آزمایش خون ساده می تواند اختلال غده تیروئید را نشان دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: