کد خبر: ۹۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 10
شفا آنلاین>اجتماعی>اوباما رییس جمهوری آمریکا بودجه کلانی را برای مبارزه با بیماری ویروس زیکا از مجلس این کشور درخواست کرد.
به گزارش شفا آنلاین،باراک اوباما از کنگره این کشور وام 8/1 میلیارد دلاری برای مبارزه با رشد و انتقال ویروس زیکا درخواست کرد.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، این ویروس به سرعت گسترش یافته است و سبب بروز بیماری‌های مادرزادی فراوانی از جمله کوچک شدن غیرعادی سر در بین نوزادان شده است و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک نوزادان بسیاری در این کشور با جمجمه های غیر عادی متولد شوند.

شیوع ویروس زیکا در 33 کشور دنیا از جمله آمریکا گزارش شده است و این ویروس با وجود عوارض خفیف برای مردم عادی در زنان باردار باعث بروز مشکلات فراوانی می‌شود.



مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید: 50 درصد از افراد مبتلا به این ویروس افرادی هستند که به مناطقی سفر کرده اند که این ویروس به شدت در آن مناطف فعال بوده است و موجب بروز مشکلاتی برای مسافران شده است.

گفتنی است کنگره آمریکا در حال بررسی بودجه سنگین برای مبارزه با ویروس زیکا است و رییس جمهور آمریکا در حال تلاش برای متقاعد کردن مجلس برای تصویب این بودجه می باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار