کد خبر: ۹۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 08
شفاآنلاین :بیمه وبانک >اجتماعی >گردشگری امروزه به عنوان یک صنعت درآمد زا و ارز آور در اقتصاد بین المللی شناخته می شود در واقع گردش مالی بالایی که این صنعت نوپا و نوظهور دارد به حدی است که در بسیاری از کشورهای دارای جاذبه توریستی به عنوان یک منبع درآمد مهم مطرح شده است.

 کشور ما نیز به واسطه داشتن طبیعت خاص و منحصر به فرد و همچنین بناهای تاریخی که سیر معماری ، فرهنگ و تاریخ ایران را بیش از 2500 سال قبل تا یکصد سال گذشته به نمایش می دهد قابلیت مناسبی برای رشد در صنعت گردشگری دارد.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است و یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است

اما علیرغم دارا بودن جاذبه ها توریستی فراوان ، این صنعت در کشورمان از توسعه‌ای که شایستهٔ آن است برخوردار نبوده‌است. نبود زیرساختهای مناسب برای سرمایه گذاری در ساخت هتل و سایر صنایع جانبی این حوزه در کنار بی‌خبر بودن سرمایه‌گذاران از زمینه‌های موجود گردشگری در ایران که ناشی از تبلیغات ضعیف بوده است باعث شده تا صنعت گردشگری آنچنان که باید و شاید در مسیر توسعه قرار نگیرد.

بانک گردشگری به تازگی کمپین جدیدی را راه اندازی کرده که مردم را به استفاده از یکی از خدمات این بانک تحت عنوان گردش کارت ترغیب  کرده و آنها را به بازدید از مناطق توریستی و گردشگری کشورمان که البته کم هم نیستند سوق می دهد. این اقدام در شرایطی رخ می دهد که بیشتر گردشگران تمایل به سفر های خارجی داشته و اماکن توریستی ایران را مورد غفلت قرار می دهند.

در واقع سفر به مناطق دیدنی کشور علاوه بر رونق گردشگری داخلی از خروج ارز نیز جلوگیری کرده و شاید بتوان گفت این بانک در کنار تبلیغ یکی از محصولات خود که البته نفع اقتصادی را مد نظر دارد ، در تلاش است تا صنعت گردشگری داخلی را نیز رونق دهد.

عدم آگاهی گردشگران خارجی و حتی داخلی نسبت به جاذبه های توریستی و گردشگری ایران یکی از مواردی است که کمتر به آن پرداخته شده و در اصل بهتر بگوییم تبلیغات چندان مناسبی در این خصوص انجام نشده است. در شرایطی که سایر کشور ها که حتی پتانسیل کمتری از لحاظ گردشگری نسبت به کشورمان دارند با انجام تبلیغات گسترده سعی در جذب گردشگر از کشورهای دیگر دارند . به نظر می رسد کمپین جدید بانک گردشگری فتح بابی باشد برای اختصاص فضای تبلیغاتی به صنعت نوپای گردشگری کشور .

شاید وقت آن رسیده که برای رونق گردشگری داخلی و شناساندن آن به جهان دست به کار و یا بهتر بگوییم دست به کارت شویم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: