کد خبر: ۹۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران گفت: بر اساس آمار جهانی حدود یک درصد افراد جامعه به صرع مبتلا هستند که بدین ترتیب حدود 750 هزار تن در کشورمان با این بیماری زندگی می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،صرع از شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب است که با حمله صرعی مشخص می شود؛ حملات صرعی شامل تشنج و سفتی و لرزش شدید دست و پا و سقوط روی زمین است.
دکتر پرویز بهرامی با بیان اینکه دومین دوشنبه ماه فوریه به عنوان روز جهانی صرع شناخته شده است، افزود: 70 درصد بیماران با روش دارو درمانی و جراحی بهبود می یابند.
وی علت اصلی ابتلا به صرع را ناشناخته عنوان کرد اما در عین حال به علل مختلف دیگری هم اشاره کرد که منجر به بروز این بیماری در سنین پائین می شود که
عفونت های زایمان، دوران نوزادی و شیرخوارگی، ضربه به سر، تومورهای مغزی، تشنج و تب از جمله این علل است ؛ اما در سنین بالا ابتلا به بیماری های تحلیل برنده مغز موجب ابتلای فرد به صرع می شود.
معاون روابط بین الملل انجمن صرع در خصوص روش های درمان صرع، گفت: اگر بیماران به مدت سه تا پنج سال به صورت منظم دارو مصرف کنند در 60 تا 70 درصد موارد بهبودی حاصل می شود.
بهرامی افزود: افرادی که با دارو درمانی بهبود نمی یابند نیاز به جراحی دارند که در این روش نیز 60 درصد بیماران بهبود می یابند.
وی ادامه داد: تشخیص کانون و نوع تشنج بسیار مهم است؛ متاسفانه بیماری صرع در برخی موارد به علت تشابه علائم با برخی از بیماری ها مانند سنگ کوب و اختلال خواب اشتباه تشخیص داده می شود که این امر زمان روند درمان بیماران را افزایش می دهد.
بهرامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیماران مبتلا به صرع نیازمند به توجه بیشتر وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گرند، افزود: هزینه جراحی صرع بسیار بالا و از عهده برخی بیماران خارج است؛ اما متاسفانه هیچ یک از سازمان های بیمه گر هزینه های این جراحی را پوشش نمی دهند.
وی در تشریح برنامه های انجمن صرع ایران در روز جهانی صرع، گفت: اعضای انجمن صرع ایران در روز جهانی صرع با رویکرد معرفی و شناخت بیماری صرع برای عموم مردم با حضور مردان بنفش (بنفش نماد بیماری صرع است) از صبح روز دوشنبه 19 بهمن از ساعت 10 صبح تا 19:30 به ترتیب در میدان های تجریش، ونک، فاطمی، ولیعصر (عج) و انقلاب حضور خواهند داشت.ایرنا
برچسب ها: مغز و اعصاب ، صرع ، تشنج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: