کد خبر: ۹۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
شفا آنلاین>سلامت>درمان تومورهای بدخیمی که در برابرانواع روش ها مقاوم هستند، با روش جدید موسوم به درمان با سلول های قاتل، روی 12 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته مورد آزمایش قرار می گیرد.

  به گزارش شفا آنلاین، قراراست دراین روش، تومورهای بدخیمی که به هیچ درمانی پاسخ نداده اند، توسط سلول های بیمار نابود شوند. این روش، درمان با استفاده از سلول های T نام دارد. سلول های T قاتل، قادر به نابودی سلول های سرطانی و سلول های آلوده به ویروس هستند.
توانایی سلول های T در نابودی تومورهای مایع، مانند سرطان خون، در چندین آزمایش مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه شگفت آور بوده است. درمان تومور مایع توسط سلول های مهندسی شده T در اوایل سال جاری، سرطان خون پیشرفته یک دختر یکساله را در بیمارستانی در لندن درمان کرد.
ولی قرار است در یک آزمایش جدید، تاثیر این سلول ها بر تومورهای سخت و توپری که اصطلاحا تومور جامد نامیده می شود، مورد بررسی قرار گیرد.
یک شرکت زیست فناوری در نزدیکی آکسفورد، قراردادی به ارزش 350 میلیون پوند با یکی از شرکت های دارویی بزرگ امضا کرده است که طی آن در یک آزمایش بالینی،100 بیمار مبتلا به سرطان را با استفاده از سلول های مهندسی شده T درمان می کند. نتیجه این آزمایش بر آزمایشی که قرار است در سال جاری یا اوایل سال 2017 میلادی برای درمان تومور جامد روی 12 بیمار در آمریکا و بخش هایی از اروپا انجام شود، موثر است.ایرنا
برچسب ها: سلول ، آزمایش ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار