کد خبر: ۹۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 03
شفا آنلاین>سلامت>ویروس زیکا که در آمریکای لاتین نگرانی های عمده ای ایجاد کرده است، با گزارش مواردی از ابتلا در تایلند و استرالیا باعث نگرانی هایی در منطقه جنوب شرق آسیا شد.

به گزارش شفا آنلاین، 'لیم پوح لیان' متخصص سنگاپوری و رئیس بخش بیماری های واگیردار با تایید اینکه ویروس زیکا در نهایت وارد این دولت – شهر می شود، گفت که شیوع این ویروس مشابه دنگی نخواهد بود.
این مقام بهداشتی سنگاپور، گفت که هر فرد آلوده به این ویروس در بیمارستان بستری می شود و تحت نظارت کامل قرار می گیرد تا خروج کامل ویروس از خون وی مورد اطمینان قرار گیرد.
براساس گزارش تارنمای 'اینکویرر'، تاکنون مشاهده ویروس زیکا در فیلیپین اعلام نشده، اما اقداماتی برای مقابله با ورود احتمالی این ویروس انجام شده است.
'جانت گارین' وزیر بهداشت فیلیپیت در نشستی خبری اعلام کرد با توجه به وجود پشه آئدس، حامل این ویروس در فیلیپین، دولت نسبت به این بیماری هوشیار است.
برخی از گزارش ها نشان می دهد یک شهروند فیلیپین در هندوراس به این ویروس آلوده شده و وزارت امور خارجه این کشور در حال بررسی این گزارش است.
فیلیپین سال 2012 میلادی در منطقه 'سیبو' موردی از ابتلا یک پسر 15 ساله را به ویروس زیکا شناسایی کرد، اما پس از چند هفته مراقبت وی بهبود یافت.
ویتنام نیز با توجه به جشن های سال نو چینی در این کشور نسبت به شیوع ویروس زیکا در تعطیلات هشدار دارد .
ویتنام در نشستی خبری که در آن نمایندگانی از وزارتخانه های امور خارجه، حمل و نقل و دفاع و سازمان های بین المللی حضور داشتند از احتمال شیوع این ویروس با توجه به تعطیلات سال نو خبر داد.
مالزی تنها کشور منطقه است که فراتر از درخواست سازمان بهداشت جهانی قدم برداشت و نسبت به مسافرت شهروندان خود به 28 کشور هشدار داد و خواستار پرهیز از سفرهای غیرضروری به این کشورها شد.
روزنامه استار به نقل از 'اس. سوبرامانیام' وزیر بهداشت مالزی اعلام کرد به رغم اینکه سازمان بهداشت جهانی هشدار مسافرتی در این خصوص صادر نکرده است، اما مقامات بهداشتی احساس می کنند ضرورت دارد عموم مردم از مسافرت غیرضروری به کشورهایی از جمله آمریکا، هندوراس، جامائیکا، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما و پاراگوئه اجتناب کنند.
تایلند نیز نخستین مورد ابتلا به ویروس زیکا را تایید قرار کرده است.
مقامات بهداشتی تایلند اعلام کردند یک مرد 22 ساله به دلیل دارا بودن تب و قرمزی چشم احتمالا ناقل ویروس زیکا است.
'آمنویا گاجینا' مدیرکل کنترل بیماری های وزارت بهداشت تایلند گفت این نخستین باری نیست که این ویروس در این کشور مشاهده می شود، بلکه سال 2012 نیز مورد از ویروس زیکا شناسایی شد و پس از آن سالیانه حدود پنج نفر به این ویروس آلوده شده اند.
این مقام بهداشتی تایلند از مردم خواست نسبت به این موضوع نگران نباشند، زیرا موارد که در دروه های قبلی مشاهده شده بودند، فقط برای یکبار رخ داده بود و دیگر تکرار نشده است.
شبکه 'ای.بی.سی' نیز گزارش داد دو نفر از ساکنان استرالیا که به تازگی از کارائیب به این کشور بازگشته اند حامل ویروس زیکا بودند.
مقامات بهداشتی ایالت 'نیو ساوت ولز' اعلام کردند این زن و مرد که با یکدیگر نیز آشنا هستند جمعه هفته گذشته جواب مثبت آزمایش دریافت کردند.
تشخیص ابتلا به این ویروس تا 48 ساعت پس از گزیدگی امکان پذیر است.
این ویروس تاکنون ده ها هزار نفر از مردم در آمریکای جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است، به گونه ای که برزیل مدعی است از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون در این کشور چهار هزار کودک با سر کوچک غیرطبیعی به دنیا آمده اند.ایرنا
برچسب ها: متخصص ، بیماری ، زیکا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: