کد خبر: ۹۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 01
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت که این وزارت‌خانه توجه ویژه‌ای به مناطق مرزی و محروم کشور دارد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی که برای پاسخ به سوال موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس حاضر شده بود، در پاسخ به سوال ثروتی مبنی بر علت عدم اجرای اصل 48 قانون اساسی، توسعه متوازن استان‌ها، اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه سالانه گفت: بی عدالتی در حوزه‌ی سلامت مهمترین موضوع در این سوال بود؛ البته ما قبول داریم که بی عدالتی وجود دارد. حتما مراکز استان‌ها در مقایسه با شهرها و نقاط مرزی و محروم برخوردارتر هستند و اگر ما بی عدالتی در توزیع تخصص‌ها، رشته‌های تحصیلی و امکانات را شاهد هستیم در همه بخش‌ها این وضعیت وجود دارد.

وی افزود: البته در طول 37 سال گذشته اتفاقات زیادی رخ داده مثلا ما 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم. تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور 85 هزار عدد است و در استان خراسان شمالی، که جمعیت آن یک درصد جمعیت کل کشور است 850 تخت بیمارستانی یعنی 1/1 دهم درصد تخت‌های بیمارستانی کل کشور وجود دارد. همچنین 11 هزار و 500 تخت در حال ساخت است که هزار تای آن به خراسان شمالی اختصاص می‌یابد. ما در سال 93 2870 پزشک متخصص توزیع کردیم که 35 پزشک به خراسان شمالی تعلق یافت و در سال 95 ، 2533 نفر توزیع شدند که 46 نفر به خراسان شمالی اختصاص یافت.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد:‌ در طول دو سال گذشته موردی بوده که پروژه‌ای با 19 درصد پیشرفت به دست ما رسیده و حالا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اگر شما به سیمای خدمات بهداشتی درمانی در کشور نگاه کنید می‌بینید حتی این وضعیت تا زمانی که نفت 140 دلار فروخته می‌شد یکی نیست؛ چه رسد به اینکه الان نفت زیر 30 دلار به فروش می‌رسد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم بهترین قضاوت را در مورد شرایط بهداشت و درمان در کشور دارند خطاب به ثروتی گفت: شما در صحبت‌هایتان گفتید که معاون من80 میلیون تومان دریافت می‌کند. اگر این حرف درست نباشد شما باید پیش خدا جوابگو باشید. پس تهمت نزنید.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان سرمایه اجتماعی کشور هستند. خیلی از این افراد اگر در بخش دولتی فعالیت نمی‌کردند درآمد خیلی بهتری داشتند اما حالا خدمتشان را در طبق اخلاص گذاشتند؛ مثل شما نمایندگان که خیلی‌هایتان اگر بیرون از مجلس بودید درآمد هنگفتی داشتید، اما به مجلس آمدید تا خدمت کنید.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه همه ملت ایران از خدمات جامعه پزشکی بهره‌مند می‌شوند خواستار برخورد و موضع گیری منصفانه نسبت به این قشر شد.

وزیر بهداشت در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به سالروز ورود امام (ره) به میهن اسلامی اظهار کرد: شهید مطهری که یکی از عناصر اصلی در انقلاب اسلامی بود در آخرین مصاحبه‌شان در مورد مهمترین آفت انقلاب گفتند یکی این است که صدای فرصت طلبان بلند‌تر از انقلابیون شنیده شود و دیگر اینکه اخلاص از مدیران ارشد نظام فاصله بگیرد و ما امیدواریم هیچ کدام از این موارد برای انقلاب ما اتفاق نیفتد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
لطفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
باسلام لطفا راه درمان فیبروم با طب سنتی محبت کنید
بیچاره
|
-
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
هرچیزی میخریم 9% مالیات ارزش افزوده میدهیم در حالی که ابتدا قرار بود وقتی ایران به سطح کشورهای پیشرفته اقتصادی جهان رسید این مالیات به 8% افزایش یابد متاسفانه پیشرفت درامدی و اقتصادی وجود ندارد وفقط مالیات افزایش یافته و حالا 1% از این درامد هنگفت به وزارت درمان داده شده است.
دو دسته در ایران پول مفت زیاد میگیرند یکی پزشکان و دیگری فوتبالیستها
زیرا این دو گروه نسبت به آنچه در بازار جهانی دستمزد داده میشود در ایران بیشتر هم میگیرند اما مشاعل دیگر حدود 0.2 دستمزد معادل جهانی شغل خود را میگیرند. اگر مسلمان هستید عدالت را اجرا کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: