کد خبر: ۹۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 31
مدیرکل دفتر پاسخ به شکایات وزارت بهداشت خبر داد:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: میزان شکایات در حوزه سلامت به طور محسوسی کاهش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر سجاد رضوی گفت: قبلا بیشتر شکایت‌ها در میزان هزینه‌های پرداختی، کمبود دارو، دسترسی به داروهای موردنیاز و بیمه بوده است که از دو سال گذشته تاکنون این موارد به طور محسوسی کاهش یافته است که نشان‌دهنده افزایش کیفیت و دسترسی بهتر به خدمات است.

وی در خصوص شکایات مربوط به نوع رفتار پرستاران و پزشکان با بیماران، خاطرنشان کرد: حوزه سلامت بسیار پیچیده است و این‌گونه مشکلات همواره وجود داشته است، ولی هم‌اکنون بسیار مشاهده شده است که پرستاران و پزشکان با شکیبایی بیشتر پذیرای بیماران هستند تا بیماران بتوانند دوره بیماری خود را در آرامش سپری کنند.

رضوی، در خصوص طرح تحول نظام سلامت و افتتاح پایگاه‌های سلامت، اظهار کرد: طرح تحول سلامت از دو سال گذشته آغاز شده و باعث رضایت‌مندی بالایی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان شده است و علاوه بر آن هزینه‌های پرداختی از سوی بیماران نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امروز نیز به نقطه حساس حاشیه شهرها توجه شده و با راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت در این مناطق 200 هزار نفر از افراد ساکن در حاشیه شهرها که هیچ‌گونه خدماتی در حوزه بهداشت و سلامت دریافت نمی‌کردند و می‌توان گفت گروه فراموش شده در این زمینه بودند، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

رضوی عنوان کرد: با افتتاح این پایگاه‌ها بی‌عدالتی‌ها در حوزه بهداشت و درمان مرتفع شده و افراد ساکن در حاشیه شهرها همانند مردم شهر از خدمات روان‌شناسی، تغذیه و بهداشت دهان و دندان بهره‌مند هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: