کد خبر: ۹۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت روان وزرات بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : براساس مطالعات انجام شده 23 و شش دهم درصد از جمعیت ایران از اختلال روانی رنج می برند.

  به گزارش شفا آنلاین، احمد حاجبی در بازدید از برنامه های سلامت روان مازندران در ساری افزود : حدود 12 درصد از این تعداد هم از افسردگی رنج می برند.
وی از کم توجهی نظام سلامت کشور به این اختلالات در سال های گذشته انتقاد کرد و گفت : در دولت تدبیر و امید به برنامه های این حوزه هم در بخش های بهداشتی و هم در بخش های درمانی توجه خوبی شده است.
مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت از ساماندهی 9 هزار تخت روانپزشکی در بیمارستان های کشور خبر داد و گفت که تا پایان امسال تعداد تخت های روانپزشکی در کشور به 10 هزار دستگاه می رسد.
وی افزود : در سال جاری حمایت های اعتباری از استان مازندران نیز برای ایجاد تخت های روانپزشکی در بیمارستان های این استان صورت می گیرد.
وی ادامه داد : سطح سواد سلامت روان مردم در جامعه نیاز به ارتقاء دارد و طراحی های انجام شد تا در این بخش از کارشناسان سلامت روان در مراکز سلامت استفاده شود.
حاجبی بر ضرورت ارائه آموزش های مهارتی از جمله مهارت زندگی، فرزند پروری و خود مراقبتی برای کاهش اختلال روانی در جامعه تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست گفت : هم اکنون 54 تخت روانپزشکی در بیمارستان های شهرستان های بهشهر، فریدونکنار، نوشهر و رامسر در دست ساخت است که تا پایان سال جاری این تخت ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.
قاسم جان بابایی ایجاد این تعداد تخت های بیمارستان را در مازندران منوط به کمک های اعتباری از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: