کد خبر: ۹۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران از پيشنهاد این انجمن برای درج بعضی از مشخصات دارو از جمله قيمت، به صورت باركد دو بعدی روی بسته داروها خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه در كشور ما به دليل كنترل مستقيم دولت بر واردات، توليد و توزيع دارو و قيمت گذاری در كميسيون قانوني قيمت گذاری دارو انجام می‌شود، اذعان داشت‌: بر اساس این مکانیسم، قیمت دارو در تمام نقاط کشور، در داروخانه‌های دولتی و خصوصی یکسان است.

وی افزود: معمولا مشکل از جایی شروع می‌شود که در مورد داروهای ایرانی، افزایش قیمت اتفاق بیافتد. چون تولید کنندگان داخلی بر خلاف شرکت‌های خارجی مجبور به درج قیمت روی بسته بندی دارو‌ها هستند، لذا امکان تغییر فوری قیمت روی جعبه یا شیشه دارو وجود ندارد. 

وی ادامه داد: ممکن است ماه‌ها دارو با قیمت قدیم در داروخانه‌ها فروخته شود که این به سوء تفاهم مراجعین به داروخانه‌ها دامن می‌زند. 

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: در همین رابطه انجمن داروسازان ایران پیشنهاد داده است تا بعضی از مشخصات دارو از جمله قیمت، به صورت بارکد دو بعدی روی بسته دارو‌ها چاپ شود تا امکان عکس برداری با گوشی تلفن همراه و اعلام قیمت دارو از طریق یک سامانه در سازمان غذا و دارو برای خریداران فراهم شود. 

وی با اشاره به رفع محدودیت‌ها برای تامین مواد اولیه دارویی از کشورهای توسعه یافته و همچنین سهولت ورود تجهیزات و فناوری‌های تولید دارو از خارج، ابراز داشت: پیش بینی می‌شود که کیفیت داروهای ایرانی از سال بعد بهبود پیدا کند و ضمنا کمتر شاهد کمبودهای مقطعی دارو باشیم. از سوی دیگر با تسهیل شرایط صادرات دارو و انتقال ارز به کشور، فرصت رشد برای تولید کنندگان داخلی دارو فراهم می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: