کد خبر: ۹۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
شفا آنلاین>جامعه پزشکی >سلامت>رییس جامعه جراحان ایران گفت: پزشکی، قداست دارد و جامعه پزشکی باید خودش، این جامعه را از بی اخلاقی ها پاک نگه دارد.

به گزارش، شفا آنلاین، ایرج فاضل روز سه شنبه در چهارمین همایش اخلاق پزشکی و پرستاری در سالن اجلاس سران از انعکاس برخی مسایل اخلاقی جامعه پزشکی در رسانه ها انتقاد کرد.
وی افزود: همه باید به قانون پایبند باشیم.اگر قانون در جامعه حرمت نداشته باشد، هیچ کس حرمت نخواهد داشت.
رییس جامعه جراحان ایران اضافه کرد: افراد زیادی هستند که در جامعه بی اخلاقی می کنند و به جایی نیز پاسخگو نیستند.اگر افرادی که بیت المال را قلع و قمع کردند، مجازات می شدند دیگر کسی در کشور به خیانت و بی اخلاقی تشویق نمی شد.
فاضل اضافه کرد: نباید فراموش، کنیم که همه ما پزشکان مدعی هستیم این حرفه قداست دارد بنابراین تا جای ممکن خودمان باید این حرفه را پاک نگه داریم و اجازه ندهیم حرمت این جامعه در فضای عمومی از بین برود.
رییس مجمع انجمن های پزشکی کشور اضافه کرد: این انجمن به مسایل اخلاقی در جامعه پزشکی حساس است و قبل از رسانه ها به این مسایل رسیدگی می کند.
علی نوبخت، دبیر مجمع انجمن های پزشکی کشور نیز در این همایش، گفت:رعایت اخلاق حرفه ای نمی تواند یکطرفه باشد.در مقابل هر حقی یک تکلیف وجود دارد و در مقابل منشور حقوق بیماران بلکه باید حقوق جامعه پزشکی نیز رعایت شود.
وی گفت: کمیته های مختلفی در انجمن های پزشکی یرای تدوین کدهای اخلاقی تشکیل شده و علاوه بر ابلاغ آن به اعضای انجمن های، پزشکی برای مقابله با هجمه هایی که علیه پزشکان در رسانه ها صورتمی گیرد با وزیر بهداشت، معاونان وی، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس صدا و سیما مکاتبه شده است.
نوبخت ادامه داد: یادمان باشد حرفه پزشکی حساس، و شکستنی است .نباید اجازه دهیم ناهنجاری در جامعه ایجاد شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون اگر یک پزشک خلافی را مرتکب شود در 5 مرجع مختلف احضار می شود در حالی طبق قانون فقط در سازمان نظام پزشکی به این تخلفات رسیدگی شود.
نوبخت بر تدوین گایدلاین ها و راهنماهای بالینی برای ارتقای اخلاق در جامعه پزشکی تاکید کرد.
جلیلی رییس انجمن روانپزشکان ایران نیز در همایش گفت: وقتی در جامعه ای زندگی می کنیم که روز خبری از حیف و میل بیت المال منتشر می شود و این خبرها نه تکذیب می شود و نه با عاملان آن برخورد می شود چطور انتظار داریم جامعه پزشکی تخلف نداشته باشد.
وی افزود: در چنین جامعه ای توصیه به اخلاق کارایی ندارد.
جلیلی همچنین در همایش از تدوین و ابلاغ منشور اخلاق روانپزشکان ایران خبر داد.
در ادامه خانم نیک روش به نمایندگی از جامعه پرستاری گفت: بنده به عنوان یک پرستار از وضعیت اخلاق پرستاری کشور راضی نیستم اما در جامعه ای که در آن قانون شکنی وجود دارد رعایت اخلاق در یک صنف بدون همکاری سایر همکاران امکانپذیر نیست.
وی گفت:امیدوارم به جایی برسیم که مانند گذشته همه ما به سخنان پزشکان،پرستاران، رادیولوژیستها و آزمایشگاههای طبی اعتماد کنند.
چهارمین کنگره اخلاق پزشکی و پرستاری ایران ششم تا نهم بهمن در سالن اجلاس، سران تهران برگزار می شود و اخلاق پزشکی،پرستاری داروسازی و اخلاق در پژوهش محورهای اصلی این همایش است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
0
با تایید سخنان آقای دکتر نوبخت وسایر بزر گواران،متاسفانه با این حرمت شکنی ها ی جامعه پزشکی که هر روز به نوعی در جامعه شاهدش هستیم واین بزرگنمایی هایی که از تخلفات پزشکی انجام میشود،باید شاهد آن باشیم که هیچ پزشکی مسولیت پذیرش بیمار بدحال را به عهده نگیرد چرا که باید به قول آقای دکتر نوبخت در صورت مشکل کوچکی که در مورد بسیاری از بیماران نه در ایران بلکه در پیشرفته ترین جوامع ااز نظر پزشکی اجتناب ناپذیر استباید به پنج ارگان جوابگو باشد واین فقط باعث آسیب به بیماران نیازمند به مداخله فوری پزشکی میشود.لطفا مسولین رسیدگی به این مشکل را در اولویت قرار دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: