کد خبر: ۹۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>اجتماعی>امروزه بازار رمالان و دعانویسان حسابی گرم شده است، تا جایی که همه افراد از باسواد تا بی سواد مشتری پروپا قرص این افراد شده اند.

به گزارش شفا آنلاین، 50 هزار تومان بده تا از گذشته و آینده برایت بگویم! این روزها کسب و کار این افراد حسابی گرفته است تا جایی که به راحتی می تواند درآمدهای کلان و میلیاردی را آنگونه که خود می گویند، از طریق ارتباطات خود با موجوداتی که قابل دیدن نیستند و گفتگو با آنها به جیب می زنند.

بسیاری از افراد زمانی که در دو راهی زندگی می مانند و یا با کوهی از مشکلات برخورد می کنند بجای آنکه علت را در مسائل منطقی و اصولی بیابند، برای حل مشکل خود به سراغ این دعا نویس ها و یا رمال ها می روند. اما این دعاها و جادوها تا چه حد حقیقت دارد؟ آیا می تواند موجب خوشبختی و بدبختی کسی شود و یا به اصطلاح عامیانه بخت کسی را ببیند و یا شخص ناباروری را درمان کند؟ 

این افراد از پیشرفت تکنولوژی بی نصیب نمانده اند. زمانی در کنار خیابان می‌نشستند، یا اتاقکی در خانه‌شان داشتند، حال با پیشرفت تکنولوژی تلفنی و اینترنتی اقدام به فالگیری می‌کنند. بعضی‌هایشان هم فرصت را از دست نمی‌دهند و حتی از اپلیکیشن های موبایلی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

فالگیری، سر کتاب، کارگشایی، رزق و روزی، مهر و محبت، بخت گشایی و... کلید واژه هایی است که برای باز شدن قفل مشکلات افراد به ظاهر درمانده از سوی برخی افراد سودجو پیشنهاد می شود، به طوری که برخی از این افراد با تصور این که تنها روش های غیرمعمول گره از کارشان باز می کند به خوشبختی در آینده امیدوار می شوند.

مخ خالی و پول عالی!
در یکی از پژوهش‌های صورت گرفته از سازمان آمار ایران با بررسی جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال مشاهده شده است، ۱۰ درصد جمعیت کشور در سال 93 به دعانویس، رمال، و... رجوع کرده‌اند. در این مطالعه ملی سه هزار روان‌شناس در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور مشارکت داشته‌اند و هشت هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این آمار به وضوح نشان می‌دهد، بیش از هفت و نیم میلیون نفر ایرانی در آن سال به جادوگران کوپنی مراجعه کرده‌اند، که سه چهارم آن‌ها یعنی بیش از پنج میلیون نفرشان، تحصیل‌کرده هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن کمالی کارشناس امور فرهنگی و مذهبی  ضمن تاکید بر اینکه بسیاری از افراد که اقدام به دعانویسی می کنند، اغلب از دانش کافی برخوردار نیستند و تنها برای سودجویی از افراد ساده لوح این کار را انجام می دهند ، افزود: دعا نويسي از نظر شرعي اشکال ندارد ولي فال گيري و جن گيري مورد تائيد نيست ولي دعانويسي که فعلا در مملکت ما رواج دارد و بيشتر افراد کلاهبردار به اين امر مشغول هستند، جايز نيست زيرا بسياري از آنها معلومات کافي در اين امر ندارند و گرفتن چنين پولهايي هم خالي از شبهه نيست و ما نبايد خودمان را در معرض سوء استفاده اينگونه افراد قرار دهيم. 

رمالی ؛ تیر آخر
این صاحب نظر در بیان اینکه میزان ایمان و اعتقاد افراد در میزان مشکلات آْنها موثر است، گفت: افرادی هستند که برای درمان ناباروری خود بعد از امتحان تمام راه ها می رسند به مرحله ای از ناامیدی که به جادو و رمالی متوسل می شوند و به بیراهه می روند غافل از آنکه باید هر آنچه به دنبالش هستند را تنها از خدا بخواهند، چرا که اگر او بخواهد در یک چشم بر هم زدن بزرگترین مشکل زندگیمان را محو می کند.پس می توان گفت ایمان و اعتقاد آنها با مشکلات افراد رابطه دارد.

دعا مینویسم ، سرنوشتتان یکباره تغییر می کند
شاید برای خیلی ها، دیگر فال و فال بینی تبدیل به یک موضوع معمولی شده باشد، موضوع معمولی که از نظر خیلی از افراد ارزش بررسی ندارد، چه رسد به پیدا کردن راه هایی برای مقابله با آن. اگر در سال های دور شکستن تخم مرغ، دعانویسی و باز کردن کتاب و... به عنوان راه هایی برای پیدا کردن حل مشکلات و چشم زخم زننده و... به شمار می رفت، این روزها روش های جدید فالگیری و آینده نگری در شهرهای کشور باب شده که از لحاظ متنوع بودن حتی نمی توان آنها را در یک گروه خاص طبقه بندی کرد. استخاره، کارگشایی فال قهوه، شمع و چای و مهر و محبت و... تنها چند مورد از انواع خرافه ای است که حالا دیگر چند سالی می شود که جایشان را در میان مردم باز کرده اند، خرافه هایی که آشکارا در خیلی از نقاط شهرها مانند زیارتگاه ها، اتوبوس ها و حتی خیابان ها تبلیغ می شود.

این صاحب نظر در خصوص اینکه در چه شرایطی دعا نویسی قابل اعتماد و اطمینان است ، توضیح داد: نوشتن دعاهایی که از ائمه معصومین (ع) رسیده و در کتب معتبر موجود است، اشکالی ندارد ولی دعانویسی حرفه‌ای که شغل افراد سودجوست صحیح نیست و غالب کتاب‌هایی که به آن استناد می‌کنند، اعتباری ندارند. در صورتی که با استفاده از آیات قرآن و احادیث ائمه (ع) این کار صورت بگیرد، اشکالی ندارد.

انسان ها برای نجات از شرایط سخت و به گونه ای منجلابی از مشکلات به هر راهی متوصل می شوند و به هر شاخ و برگی در مسیر خود چنگ می اندازند تا بتواند کمی به آینده و مسائل پیش رو امیدوار شوند.

 به سراغ کسانی که معتقد به فالگیری هستند، رفتیم و دلیل این اعتقادشان را پرسیدیم . آنها بیشتر از حس کنجکاوی در مورد آینده به سراغ این رمالان می روند، اما دلیل محکمه پسندی را برای مراجعه شان به فالگیرها نیاوردند. گاهی این افراد تا جایی به دعانویسی و فالگیری ها اعتقاد پیدا می کنند که آن را حکم قاطع و حتمی می بینند، به طور مثال با فردی صحبت کردیم که برای درمان ناباروری خود بعد از امتحان کردن تمامی راه های موجود به دعا نویس و فالگیر متوسل می شوند.

این کارشناس امور فرهنگی و مذهبی در خصوص تاثیر دعا کردن برای حل مشکلات و بیماری ها عنوان کرد:سحر و جادو به وسیله ای برای نان آوری برخی افراد تبدیل شده است اما دعا از مسیر خودش می تواند قفل ها را باز کند. آنچه از سیره اهل بیت و حکمای دین برآید صحیح است در غیراین صورت باطل است و سندیتی ندارد.صحیفه سجادیه یک روانشناسی کامل  و دایره المعارف کامل است که می تواند به تنهایی تمام نیازهای آدمی را پاسخگو باشد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: