به گزارش شفا آنلاین،مهمترین آسیب‌‌های ورزشی شامل پارگی تاندون آشیل، درد زانو و آسیب لیگامنت‌ها، شکستگی شانه، شکستگی ترقوه و گرفتگی عضلات هستند. بنابراین در اینجا رایج‌ترین آسیب‌های ورزشی به طور خلاصه که نیاز به توجه در امر درمان مناسب دارد بیان می‌شوند که برخی از این آسیب‌ها در خانه درمان می‌شوند و برخی احتیاج به معاینه پزشک دارند.

پارگی تاندون آشیل

گفتن علت دقیق پارگی سخت است ولی می‌تواند بدون هشدار خطر یا به دنبال یک التهاب تاندون ناگهانی اتفاق بیافتد. به نظر می‌رسد که عضلات پشت پای ضعیف ممکن است در ایجاد این مشکل سهیم باشد.

اگر عضلات ضعیف خسته هم شوند ممکن است سفت‌تر و کوتاه‌تر شوند. بنابراین استفاده بیش از حد می‌تواند منجر به خستگی عضلانی شود که این خستگی و کوتاهی عضله پشت ساق باعث کوتاه تر و سفت تر شدن آن می‌شود که در نتیجه این سفتی به همراه  فشار و استرس روی تاندون آشیل منجر به پارگی می‌شود.

درد زانو و آسیب لیگامنت‌ها

درد و آسیب‌های زانو در ورزشکاران بسیار رایج هست. به منظور درمان - دانستن دلیل درد زانو مهم هست تا بتوان یک ارزیابی و تشخیص مناسب داشته باشیم. صدمات لیگامنت زانو در ورزش‌هایی که نیاز به توقف و شروع یا تغییر جهت‌های سریع دارند بسیار رایج هست. این نیروهای زیاد بر روی زانو منجر به پارگی لیگامنت‌ها می‌شود.

به گزارش stopsportsinjuries، براین اساس رباط صلیبی و رباط میانی اغلب بیشتر از همه آسیب می‌بیند. اما رباط صلیبی خلفی و رباط جانبی داخلی می‌تواند آسیب ببیند.

شکستگی شانه

شکستگی شانه نوعاً به شکستگی کلی یا جزیی یا استخوان ترقوه یا استخوان بازو اشاره دارد. به طور کلی یک آسیب ضربه ای مانند سقوط یا ضربه به شانه وجود دارد که درد و ناتوانی در بالا بردن باز و نشانه ای از شکستگی شانه است.

بنابراین درد ممکن است شدید و همراه با سرخی و کبودی باشد. برخی شکستگی‌ها آشکار هستند و استخوانهای شانه ممکن است از جای خود در رفته باشند که تشخیص دقیق شدت آسیب با اشعه ایکس انجام می‌شود.

شکستگی ترقوه و درمانش

در یک راستا قرار دادن استخوان‌ها نخستین صف از درمان است. یعنی می‌توان در یک وضعیت صحیح التیام داد. براین اساس بهبودی در حالی رخ می‌دهد که استخوان ترقوه و بازو توسط قلاب در جای خود قرار گیرد. بنابراین درمان جراحی در بعضی موارد لازم است مثلاً اگر استخوانها به شدت جابه جا شده باشند یا یک ورزشکار نگران بازگشت سریع به ورزش باشد.

گرفتگی عضلات

اگر شما انقباض عضله داشتید این امر می‌تواند خطرناک باشد. در برخی موارد یک عضله ممکن است خیلی شدید گرفته شود که منجر به کبودی روی پوست شود. اکثر گرفتگی‌ها و اسپاسم‌های عضله انقباضات غیر ارادی هستند.

یک گرفتگی عضله جدی خود به خود رها نمی‌شود و نیاز به کشش دستی برای کمک کردن به ریکلس و کشیدن عضله کوتاه شده دارد. انقباض‌ها و گرفتگی‌ها می‌توانند خفیف یا خطرناک باشند. به طوریکه آنها می‌توانند در هر عضله اسکتی اتفاق بیافتند.

گرفتگی در پا ،کف پا و عضلاتی که از روی دو مفصل عبور می‌کنند شایع‌تر است. گرفتگی‌ها می‌توانند بخشی از یک عضله یا همه عضلات در یک گروه را درگیر کنند.افکار خبر