کد خبر: ۹۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سومین کنگره بین المللی مراقبتهای ویژه ایران با اشاره به اینکه بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه 24 ساعته تحت کنترل هستند، گفت :بخش مراقبتهای ویژه پایان زندگی بیماران نیست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی امیر سوادکوهی رئیس سومین کنگره بین المللی مراقبتهای ویژه ایران در آیین افتتاح این کنگره که با عنوان پاسداشت پروفسور الیاسی برگزار می شود، اظهار داشت: نام پروفسور الیاسی همواره در سیستم بیهوشی ومراقبتهای ویژه ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه پروفسور الیاسی در اوج فعالیت خود در آمریکا به ایران برگشته و در شرایط سخت علم بیهوشی را در ایران پایه ریزی نموده است، تصریح کرد : این استاد همانند چراغی مسیر را برای ما که شاگردانش بودیم روشن کرد ما نیز باید مسیر را برای عبور شاگردان خود روشن نماییم .

وی ادامه داد : علاوه بر اساتید خارجی بزرگی که از کشورهای مختلف در این کنگره حضور دارند ، اساتید کشورمان که یادآور خوبی برای ما هستند در این کنگره شرکت کرده اند.

سوادکوهی با تاکید به اینکه رشته مراقبتهای ویژه رشته ای نوپا و جوان است که بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه را 24 ساعته تحت کنترل دارد، خاطرنشان کرد : این رشته بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه را به عنوان انتهای زندگی ندانسته بلکه شرایط بیمار می داند که باید تحت مراقبتهای ویژه قرار بگیرد .

وی با بیان اینکه در کنگره امسال بخش پرستاری به صورت جداگانه و پکیج بسیار قوی ارائه می شود اظهار کرد: سیستم بهداشتی کشورها ارتباط نزدیکی با بخش مراقبت های ویژه دارند که امیدواریم با کمک همکاران در سال جاری گروه مستقل بالینی مراقبتهای ویژه را که تاکنون در دانشگاهها به صورت کمیته بوده را به صورت گروه در دانشگاههای کشور داشته باشیم .

با کمبود پرستار در بخش مراقبتهای ویژه برخوردار هستیم
دکتر سید حسین اردهالی دبیر علمی کنگره مراقبتهای ویژه نیز با بیان اینکه هیات مدیره جدید انجمن مراقبتهای ویژه ایران تصمیم گرفته زمان برگزاری کنگره هر سال بعد از شروع سال میلادی و قبل از نمایشگاه عرب هلث باشد، گفت :در کنگره امسال مهمانانی از کشورهای آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، سوئد ، انگلستان و هلند حضور دارند.

اردهالی با تاکید به اینکه در حال حاضر با کمبود پرستار در بخش های مراقبت ویژه کشور مواجه هستیم، یادآور شد : اگر چه کمبود پرستار در دیگر بخش های مراکز درمانی و بیمارستانی مشهود است؛ اما این موضوع در بخش مراقبت های ویژه بیشتر به چشم می خورد که با توجه به حساسیت این بخش ها، می بایست اقداماتی برای جبران کمبود پرستار انجام شود .

وی کار پرستاران را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: پرستاران در بخش مراقبت های ویژه با نگهداری همزمان چند بیمار در بخش هائی همچون، آی سی یو در واقع ایثار می کنند .

دکتر اردهالی در ادامه به کمبود تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه اشاره کرد و گفت  : درحال حاضر حدود 2 هزار و 800 تخت در این بخش ها داریم که نسبت به جمعیت کم است و باید اقداماتی برای افزایش تعداد تخت ها صورت گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: