کد خبر: ۹۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 21
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی>کمیته ملی غربالگری بریتانیا تعدادی از توصیه‌های خود را به تازگی منتشر کرده است.
  به گزارش شفا آنلاین،این کمیته تخصصی مستقل در مجموع 11 توصیه را منتشر کرده که متشکل از توسعه برنامه‌های غربالگری موجود برای سندرم داون و دیگر شرایط وابسته، همچنین در مورد سرطان سرویکس، سرطان روده و غربالگری چشم برای بیماران مبتلا به دیابت است. آنچه در زیر می‌آید، چکیده‌ای است از مهم‌ترین‌های این دستورالعمل.معرفی تست ایمونوشیمی مدفوع (FIT): این کمیته توصیه می‌کند FIT باید جایگزین تست اولیه‌ای شود که در در حال حاضر در برنامه‌های غربالگری سرطان روده NHS استفاده می‌شود. جایگزینی FIT با تست خون مخفی مدفوع یا FOB که در حال حاضر استفاده می‌شود، فرصت مناسبی را برای تشخیص و پیشگیری از سرطان‌های بیشتر فراهم کرده و استفاده از آن هم آسان‌تر است.

        معرفی تست غیرتهاجمی پره‌ناتال (NIPT): این کمیته توصیه می‌کند NIPT باید به عنوان یک تست اضافه و قسمتی از ارزیابی، به برنامه‌های غربالگری آنومالی جنینی NHS افزوده شود. برنامه‌های غربالگری آنومالی جنینی به زنان باردار کمک می‌کند بفهمند چقدر احتمال دارد کودک آنها به سندرم داون، سندرم ادواردز یا سندرم پاتائو Patau مبتلا می‌شود. تست جدید دقت بیشتری دارد، بدین‌معنا که زنان کمتری به تست‌های تشخیصی غیرضروری نیاز پیدا می‌کنند و به‌طور بالقوه احتمال از دست رفتن کودک آنها به حداقل می‌رسد.

        معرفی غربالگری اولیه HPV: در حال حاضر، برنامه غربالگری سرویکال NHS از تست سیتولوژی برای بررسی سلول‌های غیرطبیعی استفاده می‌کند که می‌توانند اولین نشانه از سرطان باشند. تست پاپیلوماویروس انسانی HPV به عنوان یک اقدام ثانویه در زنانی به کار می‌رود که نیاز به بررسی‌های بیشتری دارند. شواهد پیشنهاد می‌کنند که غربالگری HPV از همان ابتدا، راهی موثرتر است برای اینکه بفهمیم چه زنانی در معرض خطر ابتلا به سرطان سرویکس قرار دراند.

        تغییر تعداد دفعات غربالگری چشم بیماران دیابتی: این کمیته پیشنهاد کرده، افراد مبتلا به دیابت که در معرض خطر کم از دست دادن بینایی قرار دارند، فقط نیاز دارند که به جای غربالگری سالانه، هر 2 سال یکبار تحت بررسی چشمی قرار گیرند. شواهد نشان می‌دهند که غربالگری دوسلانه هم ایمن است. فاصله بین انجام غربالگری‌ها برای بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به دیابت هستند، باید همان سالانه باقی بماند.

در همین حال، کمیته مذکور پس از در نظر گرفتن دقیق شواهد، برنامه‌های غربالگری را برای شرایط زیر توصیه نمی‌کند:
       هیپرپلازی مادرزادی آدرنال در نوزادان، گلوکوم، از دست دادن شنوایی در افراد مسن، موکوپلی‌ساکاریدوز نوع 1، نوروبلاستوم در کودکان، سرطان دهانی، سرطان پروستات.
       کمیته ملی غربالگری این توصیه‌ها را هر 3 سال یکبار بررسی کرده و آنها را با آخرین شواهد به دست آمده مطابقت می‌دهد.
Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: