کد خبر: ۹۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>مسئول آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون از کشف گروه خونی بسیار نادر Pnull در کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،مصطفی مقدم مسئول آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون گفت: در پی سقط جنین در سه مادر، در بخش‌های مختلف کشور به دلیل عدم سازگاری خون جنین و مادر در آن ها، نمونه خون این افراد به آزمایشگاه مرجع سازمان انتقال خون فرستاده شد.

وی گفت: 336 گروه خونی شناخته شده در جهان داریم که مجموعاً در یک سیستم 331 نوع خونی دسته‌بندی شده‌اند. ولی عموم مردم تنها با 4 گروه خونی معروف آشنا هستند، ما هنوز گروه‌های خونی نادر زیادی در جهان داریم که ناشناخته مانده‌اند و درصد بسیار اندکی از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

مقدم ادامه داد: با تعاملات بین‌المللی با انجمن خون‌های نادر و آزمایشگاه مرجع پاریس و همچنین توانمندی مجموع آزمایشگاه سازمان انتقال خون توانستیم جان افرادی که دارای این گروه خونی هستند را نجات بدهیم، همچنین با ذخیره خون افرادی که گروه خونی Pnull دارند و انجماد آن با روش‌های ویژه؛ این خون را برای مصرف این افراد در مواقع نیاز در آینده نگهداری می‌کنیم.

مقدم خاطرنشان کرد: گروه خونی بسیار نادر Pnull با تعاملات بین‌المللی شناسایی شد و امکان تبادل خون بین این 3 خانواده فراهم گردید چون تا پیش از آن، این افراد قادر نبودند هیچ گونه تبادل خون با افراد دیگر داشته باشند و بنابراین به دلیل عدم سازگاری خون بین مادر و جنین معمولاً بارداری به سقط می‌انجامید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: