کد خبر: ۹۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سرمایه گذاران آلمانی می توانند در بخش بهداشت و درمان با شرکتهای ایرانی همکاری مشترک داشته باشند.

  به گزارش شفا آنلاین، محسن جلال پور روز دوشنبه در حاشیه دیدار بریگیته زیپرس معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و انرژی آلمان با وی ، در محل اتاق ایران افزود: نیاز کشورهای منطقه به خدمات بهداشتی و درمانی و نیازهای داخلی ایران زمینه بسیار مساعدی برای فعالیت مشترک سرمایه گذاران آلمانی در این بخش فراهم کرده است.
وی ، نیاز کشورمان برای رسیدن به سرانه 2.6 تخت بیمارستانی در سال های آینده را یادآور شد و گفت: تامین 40 هزار تخت بیمارستانی نیاز به سرمایه گذاری سنگینی دارد که سرمایه گذاران آلمانی می توانند با همکاری شرکت های ایرانی به این بخش وارد شده و مطمئن باشند سرمایه گذاری آنها در مدت چهارسال بازگشت خواهد داشت.
جلال پور بخش تولید دارو را یکی از زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری مشترک معرفی کرد و اظهار داشت: آلمان می تواند با همکاری بخش خصوصی ایران درباره تولید دارو سرمایه گذاری مشترک انجام دهد.
رئیس اتاق ایران بابیان اینکه کشورهای منطقه نیاز روز افزونی برای برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی دارند ، تاکید کرد: سرمایه گذاران آلمانی می توانند برای احداث بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی با شرکت های فعال ایرانی همکاری مشترک داشته باشند.
به گفته وی، ایران با شرایط ایمنی و امنیتی که دارد ، می تواند دروازه ورود بسیاری از کالاهای اروپایی به بازار منطقه باشد.
جلال پور ، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی را در کشورهای منطقه بسیار زیاد دانست و افزود: سرمایه گذاران باید به این موضوع توجه کنند ، زیرا آینده ای پرمصرف از لحاظ نیاز دارویی برای منطقه پیش بینی می شود.
وی افزود: مسائل زیست محیطی یکی دیگر از زمینه های فعالیت مشترک شرکت های آلمانی با ایران است و جمهوری اسلامی هم در اجلاس گذشته فرانسه متعهد شد، بخش عمده مسائل زیست محیطی منطقه را برطرف کند که آلمان می تواند در این بخش به کمک ایران آمده تا با همکاری نگرانی ها کاهش یابد.
جلال پور گفت: قرار است هیاتی به سرپرستی وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و همراهی اتاق ایران و نیز هیاتی به سرپرستی رئیس اتاق تهران تا پایان امسال به آلمان سفر کنند تا زمینه های همکاری میان دو کشور بیش از گذشته مساعد شود.
وی ، احتمال داد صدراعظم آلمان نیز در ماه های آینده به ایران سفر کند و افزود: انتظار می رود در این سفر قراردادهای همکاری مناسبی میان دو کشور امضا شود ، اما تاکنون این خبر به صورت رسمی منتشر نشده است.
جلال پور گفت : ایران و آلمان می توانند روابط آموزشی خود را گسترش دهند و این امر در برنامه همکاری با دیگر کشورهای اروپایی نیز مورد نظر است .
رئیس اتاق ایران ، موضوع احداث پالایشگاه پلاسمای خون در ایران با مشارکت کشورهای اروپایی را در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: سرمایه گذاران آلمانی می توانند در این باره مشارکت و همکاری داشته باشند.
بریگیته زیپریس معاون پارلمانی وزیراقتصاد و انرژی آلمان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از برگشت ایران به جامعه اقتصادی جهانی با فروپاشیدن تحریم ها که 26 دی ماه صورت گرفت ،گفت: ایران موقعیت بسیار خوبی برای پیشرفت دارد و آلمان نسبت به قابلیت های ایران آگاهی دارد.
وی به کمرنگ شدن نقش نفت در آینده اقتصادی جهان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری بر روی انرژی های پاک باید مورد توجه همه کشورها و سرمایه گذاران قرارگیرد.
زیپرس علاقمندی کشورمتبوع خود برای همکاری در انرژی های پاک را یادآور شد و افزود: شرکت های مختلف آلمانی از فعالیت در بخش بهداشت و درمان ایران استقبال خواهند کرد.
معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و انرژی آلمان اظهار داشت : آلمان علاقه مند است در بخش آموزش نیز با ایران همکاری داشته باشد.
براساس آمارهای گمرک ،حجم صادرات آلمان به ایران سالیانه حدود دو میلیارد و 245 میلیون دلار و حجم واردات این کشور از ایران هم 335 میلیون دلار است.ایرنا
برچسب ها: اقتصاد ، سرمایه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: