کد خبر: ۹۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفا آنلاین>سلامت>مسئولان بیمارستانی در فرانسه اعلام کردند، آمار افرادی که پس از شرکت در آزمایش بالینی دارویی جدید در این کشور دچار مرگ مغزی شدند به 3 نفر رسیده است.

 به گزارش شفا آنلاین، در این آزمایش پزشکی 90 نفر شرکت داشتند که در حال حاضر شش نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند و 'ژیل ادان' متخصص اعصاب در بیمارستان شهر رن که این افراد در آن بستری هستند، گفت که سه نفر از آنها احتمالا به طور دائمی دچار مرگ مغزی شده اند.به گفته او هنوز هیچ پادزهری برای این دارو پیدا نشده است.
بر اساس گزارش ها این دارو نوعی مسکن از مشتقات کانابیس (ماری جوانا) است اما وزرات بهداشت فرانسه این ادعا را رد کرده است.
'ماریسول تورین' وزیر بهداشت فرانسه در یک سفر اضطراری به شهر رن رفت و وعده داد که تمام تلاش خود را می کند تا از دلایل وقوع این حادثه غم انگیز سر در بیاورد.
مراحل انجام آزمایش بالینی این دارو اکنون متوقف شده و شرکت تولید کننده دارو تمامی داوطلبان را فرا خوانده است.
داوطلبان این دارو را که تولید شرکت پرتغالی بایوترایل است، از راه دهان مصرف کرده اند.
مقر این شرکت معتبر بین المللی در فرانسه است و از زمان تاسیس آن در 1989 هزاران آزمایش موفقیت آمیز انجام داده است.
این شرکت در پیامی روی وب سایت خود نوشته است: آزمایش این داروعواقب بسیار نامساعدی داشته است. بایوترایل مراحل آزمایش را با رعایت کامل مقررات و موازین بین المللی انجام داده است.
طبق گزارش وزارت بهداشت فرانسه افرادی که اکنون در بیمارستان بستری هستند هفتم ژانویه داروی جدید را مصرف کردند و سه روز بعد عوارض جانبی آن بروز کرد.
آزمایش داروهای جدید که معمولا برای ارزیابی ایمنی و یا اثر دارو انجام می شود سه مرحله دارد که مرحله اول گروه کوچکی از داوطلبان را در بر می گیرد و روی ایمنی دارو متمرکز است.
به گفته کارشناسان امور بهداشتی، این حادثه نشان می دهد که حتی آزمایش دارو در مجهزترین و معتبرترین مراکز علمی هم بی خطر نیست.
برچسب ها: آزمایش ، پزشکی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: