کد خبر: ۹۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 16
رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونولوژی انتقال خون ایران اظهار کرد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونولوژی سازمان انتقال خون ایران از خون های گفت که بسیار نادر و کمیاب هستند بطوریکه در بین هر ۱۰ هزار نفر جمعیت فقط یک مورد از این گروههای خونی دیده می شود.

به گزارش شفاآنلاین : مصطفی مقدم درباره اینکه گروه خونی کمیاب و بسیار نادر به چه معناست و آیا این نوع خون ها از لحاظ عوامل شیمیایی و سلولی با سایر خون های شایع فرق دارند؟ اظهار داشت: معمولاً تعریف خاص و معینی در مورد این گروه های خونی به طور مشترک وجود ندارد اما می توان گفت که اگر در یک منطقه جغرافیایی، گروه خونی یک فرد در بین 10 هزار نفر خاص باشد یا به عبارتی در بین 10 هزار نفر جمعیت تنها یک مورد از آن گروه خون دیده شود این گروه خونی به عنوان گروه خونی نادر معرفی می شود.

رئیس آزمایشگاه رفرانس ایمونولوژی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: تا به حال بیش از 300 گروه خونی توسط انجمن بین المللی انتقال خون در 31 سیستم شناسایی شده است.

مقدم خاطرنشان کرد: بیشتر افراد با سیستم خونی اصلی A.B.O آشنا هستند که سیستم اصلی خون است و سایر سیستم ها جزو سایر گروه های خون یا اصطلاحاً گروه های فرعی هستند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: