کد خبر: ۹۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 15
شفا آنلاین>سلامت>مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون تهران از تشکیل انجمن هواداران هدیه سرخ با مشارکت جوانان اهداکننده خون خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،حسین دزفولی مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران با حضور در مراسم برنامه فصلی اهدای خون بنیاد خیریه رادمان گفت: مدت زمان زیادی از شروع فعالیت کمپین " من یک اهدا کننده هستم " نمی گذرد اما خوشبختانه با این وجود پیشرفت های زیادی را در همین زمان کوتاه شاهد بوده‌ایم که این باعث می‌شود نسبت به گسترش فرهنگ سازی در مقوله اهدای خون امیدوار باشیم.

دزفولی از تشکیل انجمن"هوادارن هدیه سرخ " خبر داد و گفت: این انجمن در حال حاضر مراحل تدوین و ثبت را سپری می کند و در نظر داریم که شاخه جوانان هیات موسس این انجمن را به اهدا کنندگان جوان که به طور مستمر فعالیت دارند بسپاریم چرا که رویکرد اصلی سازمان انتقال خون استفاده از پتانسیل جوانان و مشارکت جوانان است.

وی بیان کرد: راه اندازی باشگاه گروه خونی O منفی یکی دیگر از برنامه هایی است که از 21 دی ماه آغاز گردیده است با توجه به اینکه گروه خونی 0 منفی جز گروه‌های خونی استراتژیک می باشد و جمعیت محدود 4 درصدی را در کل کشور به خود اختصاص داده است اما جزو فعال‌ترین گروه های خونی اهدا کننده است، هدف از تشکیل این باشگاه این است که همه افرادی که گروه خونی 0 دارند در کنار هم جمع شوند تا در مواقع بحران دسترسی سازمان به این افراد با این گروه خونی سریع ترامکان پذیر باشد.

وی در پایان گفت: ما در اداره‌ی این باشگاه سعی داریم از انجمن‌های مردم نهاد استفاده کنیم تا بتوانیم مقوله فرهنگ سازی در اهدای خون را با شدت بیشتری در جامعه پیش ببریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: