کد خبر: ۹۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 14
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برخی از ویژگی‌های شخصیتی دکتر شیبانی همچون ساده زیستی و پاک دستی در جامعه پزشکی کم رنگ شده است که بیشتر احتیاج داریم.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم نکوداشت عباس شیبانی که امروز در کتابخانه ملی برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر وزیر بهداشت در حال آخرین چکش زنی برای تعیین بودجه است از عدم حضور وی عذر خواهی کرد و گفت: امروز روز آخر تعیین بودجه است به همین دلیل وزیر بهداشت نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دکتر شیبانی احتیاج به تبریک و  بزرگ‌داشت ندارد عنوان کرد: باید به کسانی که متوجه مقام دکتر شیبانی شدند تبریک گفت من همیشه غبطه خوردم که چطور می‌توان به جایگاه وی رسید‌. 

حریرچی تاکید کرد: به برخی از ویژگی‌های شخصیتی دکتر شیبانی که در جامعه پزشکی کم رنگ شده است بیشتر احتیاج داریم. 

این ویژگی‌ها شامل،  ساده زیستی مردم داری، توجه به محرومین و فقرا،  پاک دستی توام با ساده زیستی، تواضع، صداقت، اخلاص، وظیفه شناسی، و وقت شناسی می‌شوند‌. 

وی ادامه داد: دکتر شیبانی برای استقلال و آزادی کشور تلاش زیادی کرده است تا آنجا که بخش جدیدی در دهه 60 و 70 نبوده است که با کمک دکتر شیبانی و از طریق هیئت امنای ارزی ایجاد نشده باشد، وی هیچگاه برای تظاهر و ریا کاری را انجام نداد. 

سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: امیدوارم افرادی مثل دکتر شیبانی که از بدو ورود به جامعه دغدغه محرومین را دارند تکثیر شوند تا بتوانیم ناهنجاری‌های موجود در جامعه را با همت رهروان ایشان به حداقل برسانیم. 

در پایان مراسم از تندیس دکتر شیبانی رونمایی شد و نمایندگان نظام پزشکی،‌ بسیج پزشکی‌، صدا و سیما، و کتابخانه ملی هدایایی را به وی اهدا کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: