کد خبر: ۹۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 13
رئیس هیأت مدیره انجمن صرع ایران مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس هیأت مدیره انجمن صرع ایران با اشاره به لزوم آگاهی اولیای مدرسه از بیماری صرع گفت: آسیب به مغز حتی خیلی جزئی، ممکن است بخش مربوط به یادگیری را تحت تأثیر قرار دهد لذا توجه به دانش آموزان مبتلا به صرع حائز اهمیت است.

به گزارش شفاآنلاین : داریوش نسبی تهرانی در رابطه با موضوع صرع و مدرسه، اظهار داشت: مدرسه در زندگی دانش‌آموزان نقش حساس و مهمی داشته و خانواده‌هایی که دارای فرزندان مبتلا به صرع هستند، باید اطلاعات جامعی نسبت به این مسئله داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی و یا عدم ارائه اطلاعات صحیح در مورد صرع کودکان می‌تواند خطرساز باشد، گفت: اولیای مدرسه باید سطح اطلاعات مناسبی نیز در این مورد داشته باشند و بهتر بوده این افراد را از عوارض داروهای ضدصرع مطلع کرد.

به گفته وی لازم است والدین اگر به توصیه پزشکان اطلاعاتی راجع به نحوه تحصیل فرزند خود و محدودیت‌هایی برای نوع درس و فعالیت‌های فیزیکی او ندارند، نسبت به این مسئله و افزایش اطلاعات خود اقدام کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صرع ایران اضافه کرد: برای اینکه بتوان فرزند مبتلا به صرع‌مان فعالیت‌های ورزشی خود در مدرسه را به طور کامل انجام دهد، باید به 3 اصل اساسی توجه داشته باشیم که این سه اصل شامل نوع فعالیت ورزشی، و صرع دانش‌آموز و همچنین مراقبت دقیق و امکانات موجود در حین ورزش کردن است.

نسبی تهرانی ادامه داد: می‌توان همه موارد را با معلم ورزش، والدین و پزشک معالج کودک مبتلا به صرع در میان گذاشت تا برای فعالیت مناسب و ممکن ورزشی تصمیم‌گیری کرد. برای مثال ورزش ژیمناستیک در ارتفاع بالا برای افراد مبتلا به صرع، شاید مناسب نباشد، ولی اگر همین ورزش بر روی زمین و با حضور مربیان مخصوص باشد، مانعی ندارد. پس به طور کلی همه ورزش‌ها با مراقبت و رعایت اصول ایمنی قابل اجرا است.

وی در مورد صرع و ضعف تحصیلی دانش‌آموزان گفت: علت‌های متفاوتی برای ضعیف بودن درس دانش‌آموز مبتلا به صرع وجود دارد و همه آنها مربوط به مشکل صرع نیست، بنابراین اگر اطمینان داریم که صرع عامل افت تحصیلی فرزند شماست، باید به نکاتی همچون تنفر از مدرسه به علت رنج و مشکلی که دانش‌آموز مبتلا دارد، توجه داشته باشیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صرع ایران ادامه داد: آسیب به مغز حتی خیلی جزئی که ممکن است بخش مربوط به یادگیری را تحت تأثیر قرار دهد، باید مورد توجه والدین قرار داشته باشد.

به گفته وی عوارض داروهای ضدصرع که بیش‌تر به صورت منگی و گیجی، کاهش حافظه و ضعف تمرکز خود را نشان می‌دهد، باید مورد توجه والدین و اولیای مدرسه قرار گیرد.

نسبی‌ تهران خاطرنشان کرد: در مورد صرع و موضوع امتحان باید توجه داشت که در این مورد معمولا مشکل خاصی پیش نمی‌آید و دانش‌آموز مبتلا مانند دیگر دانش‌آموزان قادر به گذراندن امتحانات خود است، مگر آنکه حمله صرع هنگام امتحان رخ دهد که اولیای مدرسه باید این مورد را در محاسبه نمره در نظر بگیرند.

وی گفت: در مواردی که حمله‌های صرع شدید و کاملا تحت کنترل نیست، لازم است پزشک متخصص و والدین توضیحات لازم را در اختیار اولیای مدرسه گذاشته و در مورد وضعیت و شرایط امتحان به آنها توضیح دهند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صرع ایران در پایان گفت: اکثر فرزندان مبتلا به صرع می‌توانند به خوبی در میان دیگر دانش‌آموزان و در مدرسه‌های معمولی به تحصیل بپردازند، بنابراین اگر بپرسید چه مدرسه‌ای برای فرزند شما که مبتلا به صرع بوده توصیه می‌کنید، باید بگوییم که تحصیل در مدرسه عادی را در این زمینه سفارش می‌کنیم و در مواردی که دانش‌آموز مبتلا به صرع طی کارشناسی‌های پزشکی، روانشناسی، بیماری زمینه‌ای مغزی دیگری داشته باشد و یا بهره‌ هوشی پایین‌تر از حد نرمال دارد، بهتر بوده در مدرسه استثنایی تحصیل کند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: