کد خبر: ۹۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
شفا آنلاین>اجتماعی>تیمی از پژوهشگران آمریکائی در منطقه الاسکا موفق به شناسائی بقایای کشتی های شکار نهنگی شده اند که در اواخر قرن نوزدهم در زیر لایه های یخ ناپدید شده و به تازگی و در پی ذوب یخ های قطبی ، کشف شده اند .
به گزارش شفا آنلاین،تیمی از پژوهشگران و دانشمندان سازمان ملی مطالعات اقیانوس ، اتمسفر و محوطه های دریائی ایالات متحده آمریکا که در حال بررسی و مطالعه در بخش هایی از سواحل قطب شمال در منطقه آلاسکا بودند ، موفق به کشف بقایای دو کشتی شکار نهنگ قدیمی شده اند که بر اثر ذوب شدن یخ ها ، از زیر لایه های یخ آزاد شده و قابل مشاهده هستند .

این دور جدید از پژوهش ها ، فرصتی مناسب برای کشف این رخداد مهم در تاریخ دریانوردی بوده و متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که این کشف خود نشان دهنده وخامت شرایط آب و هوائی کره زمین ؛ گرمایش بی سابقه و ذوب شدن یخ های قطبی در این منطقه است .

 بر اساس شواهد و مستندات تاریخی ، این دو کشتی جز سی و سه کشتی هستند که در ماه سپتامبر سال 1871 میلادی در میان یخ های قطبی گرفتار شده و پس از مدتی به طور کامل به زیر لایه های یخ فرو رفته و کسی از محل آن ها خبر نداشت .


گفتنی است بر اساس گزارش های ثبت شده در این رابطه ، ناخداها و فرماندهان این کشتی ها پس از بررسی شرایط ، تصمیم به ترک کشتی و رها کردن آن ها در یخ گرفته و به این ترتیب جان یک هزار و دویست نفر از افسران و خدمه این کشتی ها نجات پیدا کرد . در این میان هفت کشتی از بین کشتی های فوق ، محموله های موجود در کشتی را با هدف نجات پیدا دادن افرادی که در ساحل باقی مانده و ارتباطشان با یکدیگر قطع شده بود  ، به دریا پرتاب کرده و تلاش کردند تا این بازماندگان را نجات دهند .


تنها طی چند هفته از وقوع این حادثه ، کشتی های فوق الذکر بر اثر فشار یخ و افزایش سطح آب های یخزده نابود شده و از بین رفتند .

در همین زمینه برد بار Brad Barr از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : مطالعات پیشین نشان می داد که احتمالا بقایای برخی از این کشتی ها که در آب های یخزده گرفتار شده بودند ، در بستر دریا باقی مانده است اما تا کنون هیچ کسی موفق به کشف کوچکترین شواهد و بقایایی از این کشتی ها نشده بود و این دور جدید از پژوهش ها که توسط سازمان ملی مطالعات اقیانوس ، اتمسفر و محوطه های دریائی انجام می شود ، فرصتی مناسب برای تکمیل این داستان و نوشت فصل نهائی این رخداد مهم در تاریخ دریانوردی ایالات متحده آمریکا بوده و متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که این کشف خود نشان دهنده وخامت شرایط آب و هوائی کره زمین ؛ گرمایش بی سابقه و ذوب شدن یخ های قطبی در این منطقه است . متاسفانه در حال حاضر ما شاهد ذوب شدن سریع یخ های مناطق قطبی هستیم و این موضوع می تواند تاثیراتی بسیار نامطلوب را در پی داشته باشد .سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: