کد خبر: ۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>اچتماعی>سرپرست دادسرای ناحیه 31 جرایم رایانه ای با بیان اینکه زنان هشت برابرمردان در معرض خطر جرایم سایبری و رایانه ای قرار دارند گفت: در این حوزه که قسمت زیادی از آن مربوط به زنان و کودکان است باید قانون گذار سیاست افتراقی را در نظر بگیرند.
به گزارش شفا آنلاین، علی بابایی روز شنبه درنشست مشترک قوه قضائیه و پلیس فتا اظهارکرد: اقدامات زیادی برای رسیدگی به جرایم سایبری و مقابله با آنها در حوزه قضایی و انتظامی انجام و در استان ها یک شعبه برای رسیدگی به جرایم رایانه ای تشکیل شده است.
به گفته وی درحوزه پلیس نیز فضای تولید و تبادل اطلاعات راه اندازی شد و این اقدامات و دانش در این زمینه باید به روز رسانی شود.
سرپرست دادسرای جرایم رایانه ای اظهارکرد: همه بحث های مطرح در حوزه فضای مجازی، منعطف به زمان حال است، یعنی اینکه درحال حاضر در برابر هک چه اقدامی باید انجام دهیم.
وی خاطر نشان کرد: اما باید به آینده توجه داشته باشیم یعنی به موضوعاتی که برای ما چالش ایجاد می کند بیشتر دقت نظر داشته باشیم.
این مقام قضائی با اشاره به پیشرفت اینترنت از یک سو و تهدید فناوری اطلاعات از سوی دیگر گفت: پرونده هایی که در زمینه هک داریم بیشتر مختص جوانان کم سن و سال و با استعداد است.
به گفته وی، اگرکسی درفضای مجازی سرقتی انجام دهد باعث تحسین جامعه می شود، درحالی که سرقت در فضای فیزیکی را بد می داند و این موارد باعث شد جرایم در فضای مجازی از فضای اجتماعی تفکیک شود.
بابایی با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی به حوزه های فرهنگی دینی و اجتماعی مربوط می شود گفت: آسیب در حوزه فرهنگی باعث از بین رفتن حریم خصوصی افراد و دسترسی آسان به فیلم های مستهجن است و در حوزه دینی نیز باعث ایجاد ادیان ساختگی و القاء شبهه می شود.
به گفته این مقام قضائی جرایم سایبری و اجتماعی در حوزه مجازی باعث آسیب های روانی ، سست شدن بنیاد خانواده ، بی حیایی و رفتار خارج از ادب می شود.
سرپرست دادسرای ناحیه 31 با بیان اینکه حوزه پیشگیری ، سیاست گذاری و قانون گذاری نقش قابل توجهی در فضای مجازی دارد گفت: حوزه پیشگیری تاثیرگذاری خاصی دارد که باید به آن بیشتر توجه کرد و البته پیشگیری خود نیاز به ابزار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: