کد خبر: ۹۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
شفا آنلاین>تغذیه>آب نعناع یکی از درمان‌های خانگی برای تسکین درد شدید در گاز معده نوزادان است.

به گزارش شفا آنلاین، از قدیم الایام مصرف عصاره نعناع برای  رفع مشکلات گوارشی فرزندانمان توصیه شده است و پزشکان و متخصصین اطفال جهت کاهش مشکلات نفخ معده در شیرخواران استفاده از قطره نعناع را سفارش کرده اند می خواهیم طرز استفاد و مقدار و نحوه آن را برایتان توضیح دهیم.


آیا نوزاد شما هم به دلیل مشکلات گوارشی مدام دل درد دارد؟ آیا می‌دانید آب نعناع یک روش موثر برای تسکین دل درد نوزاد است؟ بهتر است برای درمان مشکلات هاضمه کودک را با مقدار بسیار کم آب نعناع تغذیه کنید. اما یادتان باشد آب نعناع در مقدار زیاد می‌تواند برای نوزاد خطرناک باشد.


نکات بیشتر درباره آب نعناع
یک فنجان آب نعناع اثرات ضداسپاسم در بدن دارد. این می‌تواند به تسکین فوری درد شدید ناشی از گاز معده و سوزش سردل بسیار کمک کند. برگ نعناع حاوی متانول است که دارای اثر خنک کنندگی است. متانول جریان ترشح صفرا و شیره‌های گوارشی در بدن کودک را تسریع را می‌کند. به این ترتیب خاصیت تسکین‌دهندگی متانول با دل درد می‌جنگد، عضلات تحریک شده معده را آرام می‌کند، گاز معده، قولنج و نفخ نوزاد را کاهش می‌دهد.


فکر می‌کنید آب نعناع چطور برای معده گازدار نوزاد مفید است؟ مسئله این است که وجود گاز در معده می‌تواند آغازگر ناراحتی‌های شدید برای سلامت نوزاد باشد. فرشته شما ممکن است درد شدید شکم و احساس نفخ را تجربه کند. پزشکان ممکن است داروهایی برای رفع این مشکل در نوزاد تجویز کنند اما گیاهان خاصی هم وجود دارند که برای درمان دردهای ناشی از گاز معده موثرند.


آب نعناع را چطور استفاده کنید؟
آب نعناع یکی از درمان‌های خانگی برای تسکین درد شدید در گاز معده نوزادان است. شما می‌توانید چند برگ نعناع را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و از صافی ردش کنید. اجازه دهید آب نعناع سرد شود و بعد با یک قاشق چایخوری آن را به نوزاد بدهید. اثر فوری آن، تسکین فوری درد و بهبود دل درد نوزاد تان است. اما به صورت کلی توصیه می‌شود قبل از تغذیه نوزاد درباره استفاده از انواع گیاهان دارویی با پزشک مشورت کنید.


آب نعناع برای درمان اختلالات معده نوزاد
مقدار کمی آب نعناع در حد یکی دو قطره برای مصرف نوزاد شما کفایت می‌کند. خواص ضد باکتری این گیاه اثر بی‌حس کنندگی و آرام بخشی داشته و معده کودک را خنک می‌کند. شما همچنین می‌توانید با دادن آب نعناع به نوزاد او را وادار به آروغ زدن کنید. برخی از داروهای طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل ماساژ آرام سطح شکم کودک و همچنین حمام آب گرم برای تسکین عضلات معده و رهایی از درد شدید است.


آب نعناع و درمان سندرم روده تحریک‌پذیر در نوزاد
آب نعناع درمان گیاهی بیماری قدیمی سندرم روده تحریک پذیر هم هست. محلول رقیق شده به رسیدن سیستم گوارشی سالم کمک می‌کند. افزایش جریان صفرا فعالیت روده را در سیستم گوارشی نوزاد تضمین می‌کند. نعناع معده و عضلات روده را آرام کرده و گرفتگی عضلات معده را کاهش می‌دهد.


خواص  آب نعناع در زخم سینه
با توجه به مطالعات پزشکی، آب نعناع برای جلوگیری از ترک نوک سینه در مادران شیرده هم مفید است. کمی آب نعناع را به پنبه بزنید و به آرامی روی سینه بمالید. سپس سینه را با آب بشویید و کودک را تغذیه کنید.


نکات مهم
اگر کودک زیر ۵ سال دارد مراقب باشید بیش از حد به او آب نعناع ندهید. متانول موجود در آب نعناع می‌تواند خطر خفگی برای کودک به همراه داشته باشد.


روغن نعناع خالص اگر به طور مستقیم روی پوست اعمال شود، می‌تواند برای نوزادان خطرناک باشد. بنابراین از کاربرد مستقیم این روغن روی صورت و جاهای دیگر نوزاد اجتناب کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: