کد خبر: ۹۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 2015December 30
معاون وزیر بهداشت تشریح کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده جهت گسترش شبکه بهداشت و درمان به شهرهای بزرگ، ادامه طرح تحول بهداشت و اجرای بسته‌های جدید آن را مشروط به تخصیص بودجه‌ای دانست که در لایحه بودجه 95 در نظر گرفته شده است.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر علی اکبر سیاری درباره شرط ادامه طرح‌ تحول بهداشت در سال آینده گفت: اگر آنچه در لایحه بودجه آمده است به وزارت بهداشت اختصاص دهند، مشکلی برای ادامه برنامه‌های معاونت بهداشت و گسترش شبکه‌های بهداشتی و درمانی نخواهیم داشت.

وی افزود: ما برای 10میلیون و 100هزار نفر ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها و شهرهای زیر 50 هزار نفر سیستم بهداشتی و درمانی برقرار کردیم و قرار است آن را به شهرهای بزرگ‌تر گسترش دهیم. دوهزار و 17 میلیارد تومان بودجه برنامه پزشک خانواده است که امسال تصمیم گرفته شد 65 درصد آن را به حوزه بهداشت اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پزشک و بودجه کافی برای برنامه پزشک خانواده نداریم، ادامه داد: در این برنامه ما در دو استان فارس و مازندران برای هر 4000 نفر یک پزشک داریم. برای بقیه استان‌ها، حاشیه شهرها وهمچنین شهرهای زیر 50 هزار نفر برای هر دو تا سه هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت در نظر گرفتیم. هنوز پیش بینی پزشک برای شهرهای بزرگ‌تر را به علت کمبود پزشک و هزینه آن نداده‌ایم.

سیاری تصریح کرد: اولویت اول ما روستا بود که هنوز نتوانسته‌ایم تعداد پزشک کافی را برای آن تامین کنیم. نگرانی ما این است که اگر پول پزشکان را در شهرها بالا ببریم آنها از روستا بازگردند. ما باید ابتدا زیرساخت‌ها را برای شبکه‌های بهداشتی و درمانی فراهم کنیم تا بعدا پزشک را هم به آن اضافه کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: