کد خبر: ۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 2015December 26
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
پاسخ سوالات مربوط به بیماری های زنان توسط دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان ارایه شده است.

‫پاسخ به سوالات پزشکی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

سوال:
من 19مرداد سقط کردم جنین تو هشت هفتگی رشدش متوقف شده بود قلبش نمیزدسونوگرافی گفت مرده بعد سقط یه بار پریود شده ام دوماه نشده ام دکترم hmgنوشت تز ریق کرده ام پریود شده ام الان دوماه مرتب پریود میشم، سیکل قاعدگیم 32و33روزه است متفورمین میخورم، ایا من به خوردن متفورمین ادامه بدم ایا دوباره من حامله میشم اگه حامله شم امکانش هست جنین دوباره رشد نکنه.

پاسخ: به طور معمول یک بار سقط درحاملگی در 20 درصد زنان نیز رخ میدهد در حالی که 2بار سقط تکرار شود به طور حتم باید آزمایشات مربوطه به سقط مکرر انجام شود و بررسی های مربوطه نیز صورت گیرند.شما نیازی به ادامه متفورمین ندارید مگر این که در آزمایشات کم کاری تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک نیز مشاهده شود.

سوال:
27سالمه و6ماهه اقدام برای بارداری کردم و نتیجه نگرفتم پریودای من دقیق و27روزست و تاریخ تخمک گذاریمم یکشنبه دیگس.راستش مابه دلایلی که برامون خیلی مهمه میخوایم این ماه بارداربشم.

پاسخ: باید به دنبال 6ماه عدم باروری به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات مربوط به نازایی و سونوگرافی مخصوص را انجام دهید و تحت ارزیابی نیز قرار گیرید.به طور معمول با داروهای ساده تحریک تخمک گذاری در اکثر موارد بارداری رخ می دهد.

سوال:
من دختری 34 ساله هستم .سه ماه پیش پریودم 15 روز طول کشید رفتم دکتر سونوگرافی کردم ی کیست 4 سانتی داری با دارو رفع میشه دو دوره قرص ضد بارداری خوردم ولی در این ماه بعد از پریودم که دارو مصرف نکردم همش لکه بینی دارم به نظرتون باید هنوز دارو مصرف کنم.

پاسخ: باید مجدأ از رحم و تخمدان سونوگرافی انجام دهید و در صورت بزرگ شدن کیست داروهای قوی تری استفاده کنید.

سوال:
من چهل و چهار سالمه ازدواج نکرده ام حدود شش ماه است که در گیر استیج یک سرطان سینه شده ام بعد ازشیمی درمانی و رادیو تراپی که تمام شده دکترم تاموکسیفن تجویز کرده میخواستم بپرسم به نظر شما با توجه به عوا ض این قرص واین که احتمال دارد سرطان رحم ایجاد شود قبل از این که مشکلی به وجود آید رحمم را درآورم یا چون ازدواج نکردهام وهیچ وقت نزدیکی نداشته ام امکان این نوع سرطان کم می شود یا نه؟

پاسخ: نیازی به درآوردن رحم وجود ندارد، بیماران تحت درمان با تاموکسیفن به دلیل سرطان پستان هر 6ماه یکبار باید سونوی ترنس واژینال داخل رحمی از نظر ضخامت آندومتر انجام دهند  در صورت لکه بینی و یا ضخامت بالای آندومتر نیاز به کورتاژ تشخیصی دارند.ازطرفی دیگر انجام سالانه تست پاپ اسمیر و معاینه داخلی توسط متخصص زنان نیز توصیه می شود.

سوال:
آیا کورتاژ باعث گشادی واژن می شود؟

پاسخ: خیر نمی شود.

سوال:

پدر من دوماهیه که درگیر بیماری ریوی شده، ریه سمت چپ پدرم آب آورده، یک بار تخلیه شده اما نه کاملا، تو هیچ کدوم از آزمایشا سل نشون نداده حتی در بیوپسی اما دکترش اصرار داره که بیماری پدرم سل هست، آب ریه هم که آزمایش کردن سل نشون نداد. فقط تست ppd18بوده ، علایم بیماری سرفه خشک ، کمی تعریق شبانه وتب بود که الان کاملا تب رفع شده و فقط سرفه خشک دارن اصلا خلط ندارن، اما باز این دکتر میگه بیماری سل هست ، دوباره عکسبرداری شده و ریه پدرم آب آورده ، درضمن الان یک ماه و شش روزه که داروی سل مصرف می کنه و حالش بهتر شده، اامامن نگرانم چون بیماری تو هیچ کدوم از آزمایشا دیده نشده، ما در شهر رشت هستیم ، و واقعا نمیدونم پیش کدوم دکتر و کجابرم و عاجز و درمانده شدم ، دکترش گفته یه ماهه دیگه داروی سل رو مصرف کنه و دوباره عکس از ریه بگیره.

پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی

ابتدا این صحبت که اگر فردی یک بار سل گرفته دیگر دچار آن نمی شود به هیچ عنوان صحیح نیست؛ زیرا امکان عود مجدد عفونت سل نیز وجود دارد. امکان دارد الان از آب ریه ای که کشیدن باکتری سل وجود نداشته باشد و این امر به معنای نداشتن سل نیست.باید بر اساس وضعیت پروتئین و قند و... بیمار برای این که به سل مبتلا است یا نه اظهارنظر کرد اما با توجه به این که گفتید بر اساس مصرف داروهای سل بهتر شده نیز پس امکان ابتلا به سل وجود دارد اما برای تشخیص قطعی به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کنید.

سوال:
سلام مدت ۲ماهه سرفه ی خشک دارم ۲بارم دکتر رفتم آمپول حساسیت و آلرژی زدم ولی هنوز صبح سرفه های شدید دارم سابقه آسمم تو خانواده زیاد داریم امکانش هست آسم باشه??

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

بله امکان آسم وجود دارد اما برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

می خواستم بگم که سر من جوش های بسیار بزرگ و بدی می زنه و گوش درد داردم وسر درد های بدی هم به همراه کم سو شدن چشمام به وجود اومده .
باید چی کار کنم ؟ خیلی ها میگن از نارسایی کلیه هات هست .

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/ فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

نه به علت نارسایی کلیه نیست بلکه می تواند ناشی از علل متعددی از جمله مشکلات پوستی، هورمونی و گوارشی باشد.

 سوالات مربوط به پوست توسط دکتر زهره نیکبخت متخصص پوست و بیماری های لیزر پاسخ داده می شود

سوال:

آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی باعث آسیب رساندن به پرده بکارت یا تخمدان ها ورحم میشود. 2-آیا باعث نازایی می شود؟

پاسخ: نه به هیچ عنوان منجر به مشکلات نام برده نمی شود.

سوال:
من مدت سه ساله درماتیت سبورئیک که براثر خارش پوست ایجاد میشه دارم نسبت به قبل کمی بهتر شدم ۲۸ سال دارم صورتم خیلی لاغره وشاداب نیست با این حال تزریق چربی ضرری برام نداره اگرمشکل ایجاد میکنه چه روشی را پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: بهتر است چربی تزریق نشود اما برای اظهار نظر درست تر باید به متخصص پوست مراجعه شود
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
سلام من چهار روز عمل کرتاژ تشخیص داشتم بعد از چهارروز خون ریز ی دارم این طبیعی؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی های دقیق و کشف علت به پزشک مراجعه نمایید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: