کد خبر: ۹۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۴ - 2015December 25
شفا آنلاین>سلامت>در مواردی آگاهی و توجه به برخی علائم تهدید کننده سلامت بدن حیاتی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،علی نوبخت رییس انجمن اهدا عضو ایران با بیان این که علائمی همچون ورم پا و پشت پلک‌ها نشان‌دهنده مشکلات کلیوی هستند، گفت: با توجه به این که بیماری‌های کلیه اساسی هستند و حیات فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند باید افراد نسبت به علائمی که نشان دهنده مشکلات کلیوی هستند اطلاعات و آگاهی کافی داشته و نسبت به بررسی آنها توجه لازم را داشته باشند.

دکتر نوبخت ادامه داد: علاوه بر علائم ذکر شده علائم دیگری همچون افزایش فشارخونی که همراه با سردرد باشد، تغییر در رنگ ادرار یا دفع ادرار همراه با خون و همچنین درد پهلو با استفراغ و... زنگ خطرهایی است که باید به آنها توجه نمود و به پزشک متخصص مراجعه نمود.

وی در ادامه افزود: همچنین کسانی که در خانواده سابقه بیماری‌های کلیوی دارند، دیابتی‌ها، افراد مبتلا به فشارخون، افرادی که از قرص‌های مسکن و اعصاب و ... زیاد استفاده می‌کنند باید به پزشک مراجعه و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا از دچار شدن به مشکلات کلیوی خودداری کنند.

وی در رابطه با تأثیر هوای آلوده در بروز و تشدید مشکلات کلیوی نیز گفت: هوای آلوده علاوه بر هزار و یک خطری که برای سلامتی به وجود می‌آورد به دلیل سرب موجود آن برای کلیه نیز مشکلات را به همراه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: