کد خبر: ۹۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 20
شفا آنلاین>سلامت>محققان به کمک ترکیب ماده‌ای در هر نوعی افعی با هیدروژلی که از نانو الیاف تولید می‌شود، توانستند دارویی با خاصیت ضد انعقادی خون توسعه دهند.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود با استفاده از ترکیب زهر مار و نوعی هیدروژل موفق به تولید دارویی به نام SB50  تولید کنند . این هیدروژل که دارای نوعی نانو الیاف است برای ممانعت از خونریزی بسیار مناسب است. نتایج تحقیقات روی این ماده نشان داده که این دارو حتی اگر با مواد ضد انعقاد ترکیب شود باز هم قادر به جلوگیری از خونریزی خواهد بود.

جفری هارتگرینک از محققان این پروژه می‌گوید: این موضوع بسیار جالب است که می‌تواند از ماده‌ای که بسیار کشنده و مرگبار است برای نجات دادن انسان‌ها استفاده کرد.

SB50 هیدروژلی است که حاوی نوعی ماده زهرآگین است که به باتروکسوبین شهرت دارد این زهر توسط نوعی افعی در آمریکای جنوبی تولید می‌شود. با تروکسوبین اصلاح شده و خالص سازی شده تولید شده است. در واقع این ماده مستقیما از مار گرفته نشده بلکه برای تولید آن از باکتری های مهندسی شده استفاده شده است. 

با تروکسوبین به دلیل خواص انعقادی شهرت دارد.
 
زمانی که این ماده به هیدروژل سنتز شده از مواد نانو الیاف ترکیب می‌شود، خواص انعقادی آن بهبود می‌یابد. زمانی که این ماده به صورت سیال به زخم تزریق می‌شود، تبدیل به ژل شده و در مدت زمان 6 ثانیه موجب انعقاد می شود، این ماده از ترکیبات انعقادی رایج نظیر هرپین عملکرد بهتری دارد. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: