کد خبر: ۸۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 12
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای نظام پرستاری، با انتقاد از تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت کارانه پرستاران، نسبت به تبعات افزایش اختلاف دریافتی پرستاران و پزشکان در طرح تحول سلامت هشدار داد.
به گزارش شفا آنلاین، زینب فدایی، در مورد مشکلات جامعه پرستاری گفت: در حال حاضر در شهرستان مرند آذربایجان شرقی، ۹ ماه است که به پرستاران کارانه پرداخت نشده و در چند شهر دیگر نیز چندین ماه است کارانه پرستاران به تعویق افتاده است.

وی افزود: همچنین از سوی دیگر برای دانشجویان پرستاری هیچ امکاناتی نداریم، بطوریکه حتی یک اتاق نیز برای آنها در نظر گرفته نشده است و این در حالی است که تمامی دانشجویان پزشکی و اساتید، اتاق دارند اما دانشجویان پرستاری امکان استفاده از آنها را ندارند و عدالت در این مورد نیز رعایت نشده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری همچنین به اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که فاز سوم این طرح اجرایی شده، فاصله طبقاتی در بیمارستان‌ها بین پرستاران و پزشکان بیشتر شده است بطوریکه یک پزشک ۱۰۰ برابر یک پرستار دریافتی دارد. این در حالی است که در کشورهای دیگر این فاصله حداکثر ۳ تا ۴ برابر است ولی متاسفانه در ایران نزدیک به ۱۰۰ برابر است.

فدایی همچنین به موضوع استخدام پرستاران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استخدامی‌ها شرکتی شده و در این صورت پرستاران امنیت شغلی ندارند و دریافتی‌های آنها نیز خوب نیست و چندین ماه حقوقشان با تاخیر پرداخت می‌شود.

به گفته وی، هنگامی که استخدامی‌ها از پیمانی به شرکتی تغییر یافت، تعداد شرکت‌کننده در آزمون‌های استخدامی نیز بسیار کم شد و اگر وزارت بهداشت بخواهد برای کمبود پرستار اقدامی انجام دهد، بهتر است استخدامی‌ها را پیمانی کند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: در سایت نظام پرستاری در طی هفت روز پنج هزار نفر برای درخواست شغل ثبت‌نام کرده‌اند؛ بنابراین ما کمبود پرستار نداریم بلکه مشکل استخدام داریم.

فدایی همچنین به مشکل تربیت کمک پرستار نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یک سال قبل ۱۰ هزار کمک بهیار تربیت کردند و اعلام کردند که آنها را برای کارهای اولیه می‌خواهند اما هیچ‌یک از آنها را استخدام نکردند. بنابراین، بهتر است وزارت بهداشت به جای تربیت کمک پرستار، کمک بهیاران را جدب کند.

وی با انتقاد از تغییر شرح وظایف کمک بهیاران، گفت: با آموزش سه ماه تئوری، حق تجویز دارو و... به کمک پرستاران، اشتباه بزرگی است که سلامت جامعه و بیماران را تهدید می کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دكتراحمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
زينت خانم كجاي كاري ،، به ما پزشكان بيهوشي در دي كلنيكها نيز ١ در صد جراحان پرداخت مي شود تازه غذاي ما با انها هم فرق دارد ،، وأي بحال شما پرستاران ( بخصوص دي كلنيك ...)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
0
پزشک که بشی اونم جراح دیگه پول بوجه وزارتخانه مال خودته
محمد حسین امامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
با سلام
خواهشمند است سری به مرکز... تهران بزنید و دریافتی 16 سال اخیرمتخصصصین ،سفر های خارجی با هزینه شرکتهای تجهیزات پزشکی ودریافتی از شرکتها بابت استفاده از محصولات آنها را ببینید
آن وقت دیگر دنبال دشمن خارجی نخواهید گشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: