کد خبر: ۸۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 08
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به آغاز روزهای سرد و برفی در پایتخت، تاکید کرد: تامین پلاکت مورد نیاز بیماران در روزهای سرد سال از چالش‌های انتقال خون تهران است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: سرد شدن هوا امکان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون را سخت کرده و تامین پلاکت مورد نیاز بیماران را به چالشی جدی برای انتقال خون تهران تبدیل می‌کند.

وی افزود: از بین فرآورده‌های خونی آنچه که بیشتر در این روزها ایجاد نگرانی‌می‌کند، پلاکت است. چرا که پلاکت عمر سه روزه دارد و امکان ذخیرسازی بیشتر از این مدت میسر نیست.

طباطبایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ذخایر گلبول قرمز یا آنچه که مردم به عنوان خون می‌شناسند در وضعیت مطلوبی است و هیچ نگرانی از جهت تامین این فرآورده خونی وجود ندارد و صد در صد درخواست های مراکز درمانی پاسخ داده می شود.

وی با اشاره به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر ادامه این سرما و بارش‌ها، گفت: از مردم تقاضا داریم در این شرایط به ویژه روزهای تعطیل پایان هفته تنها یک ساعت از وقت خود را به اهدای خون اختصاص دهند تا برای تامین پلاکت هم با مشکلی روبرو نشویم.

مبتلایان به انواع سرطان‌های خون، بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند و یا پیوند مغز استخوان انجام داده‌اند از جمله افرادی هستند که نیاز به پلاکت دارند. برای افزایش تعداد پلاکت خون این دسته بیماران در هر نوبت ۳ تا ۵ واحد و در بعضی مواقع ۱۰ واحد پلاکت تزریق می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار