کد خبر: ۸۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 08
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >معاونت درمان وزرات بهداشت ضمن اعلام خبربرکناری مسولان بیمارستان خمینی شهر اصفهانی از بررسی پرونده اختلال در درمان کودک اصفهانی در دادگاه نظام پزشکی و تخلفات اداری دانشگاه خبر داد .

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محمد آقاجانی ضمن بیان این مطلب گفت: پیرو اعزام دو تیم ارشد نظارت از وزارت بهداشت به استان اصفهان برای بررسی موضوع اختلال در روند درمان کودک 5 ساله، به اتفاق مدیر کل نظارت بر درمان به اصفهان رفتیم تا نتایج کارشناسی ها و ارزیابی های دو تیم اعزامی را مورد بررسی دقیق تر قرار دهیم.

وی گفت: در نشستی که با مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان با تاکید بر اینکه این اتفاق ناگوار باید حتما مورد بررسی دقیق قرار می گرفت، گفت: پزشک و پرستار مذکور برای بررسی پرونده به دادگاه نظام پزشکی شهرستان معرفی شدند ولی موقتا خدمت این دو، تا بررسی پرونده در دادگاه نظام پزشکی به حالت تعلیق درآمد .

دکتر آقاجانی افزود: به لحاظ اداری نیز پرونده در هیات تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دست بررسی است و متخلفین احتمالی هم به تخلفات اداری دانشگاه معرفی شدند.

معاون درمان گفت: به منظور بررسی این حادثه، هر دو دادگاه ؛ تخلفات اداری دانشگاه و دادگاه نظام پزشکی روز گذشته تشکیل جلسه دادند و رسیدگی اولیه به این موضوع را آغاز کردند.

دکتر آقاجانی گفت: با توجه به تخلفی که در بیمارستان اتفاق افتاده بود و جمع بندی کارشناسیهای انجام شده، شب گذشته در جلسه ای با مسئولین ارشد دانشگاه مقرر شد که مسئولین بیمارستان خمینی شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و ضمنا به مسئولین حراست ، بازرسی و برخی از مسئولین دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.

معاون درمان در ادامه در مورد وضعیت کودک نیز گفت: کودک مورد معاینات دقیق قرار گرفته و خوشبختانه جراحت مختصر بوده و وی در سلامت کامل است.

دکتر آقاجانی گفت: تیم جراحی پلاستیک نیز کودک را مورد معاینه قرار داده است و مشکلی در درمان وی وجود ندارد.

وی تصریح کرد : فعلا نیاز به اقدام درمانی خاصی برای کودک وجود ندارد و از خانواده این کودک نیز دلجویی شده است.

معاون درمان با بیان اینکه که این اتفاق کاملا غیر عادی و غیر معمول است گفت: انگیزه این کار هم زیر سوال است چرا که نه بیمارستان به دلیل اجرای طرح تحول سلامت با دریافتی 3 یا 6 درصد هزینه درمان از مردم و نه پزشک برای دریافت دستمزد مشکلی داشته است. بنابراین این موضوع باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و حتی به لحاظ روانپزشکی هم باید افرادی که در این موضوع دخیل بوده اند مورد بررسی قرار گیرند چون این اتفاق کاملا غیر اخلاقی ، غیر منطقی و غیر عادی است .


معاون درمان خاطرنشان کرد: همه تدابیر لازم برای این حادثه اتخاذ شده و بررسیهای لازم توسط کارشنان انجام شده و ادامه بررسی ها توسط مراجع قضایی انجام خواهد شد .

دکتر آقاجانی تصریح کرد: سلامت مردم و حقوق بیماران خط قرمز وزارت بهداشت است و اگر تخلفی اتفاق افتد هیچ مسئول ، پزشک و پرستاری حاشیه امنی در وزارت بهداشت نخواهد داشت و به موقع واکنش لازم نشان داده خواهد شد.

معاون درمان در پایان تاکید کرد: این اتفاق غیر عادی و غیر معمول نباید تلاشهای بسیار ارزشمند و فداکاریهای پزشکان و پرستاران را در بیمارستانها، خصوصا در بخشهای اورژانس تحت تاثیر قرار دهد و همه مردم به جانفشانیها و فداکاریهای پزشکان و پرستاران خصوصا در بخش های اورژانس واقف هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: