کد خبر: ۸۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 07
معاون اسبق درمان وزارت بهداشت درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین:
شفاآنلاین :معاون اسبق درمان وزارت بهداشت گفت: وزير بهداشت امروز در حكم ژنرالي است كه در خط مقدم جبهه تنها و بي پشتيبان در حال نبرد با مشكلات است و آنها كه بايد حمايتش كنند به انتقاد و تضعيف وي برخاسته اند كه اين نهايت بي انصافي است.
دكتر علي نوبخت حقیقی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاين ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: من فكر مي كنم اين نهايت بي انصافي است كه افرادي بيرون گود بايستند و از كساني كه با وجود تمام كاستي ها در داخل ميدان در حال كار و تلاش و به فكر حل مشكلات مردم هستند ، ايراد بگيرند و به جاي كمك و همراهي فقط نقاط ضعف را ببينند و آن را بزرگ كنند.

وي افزود: متاسفانه اين افراد خودشان سالها در اين كشور مقام و قدرت داشته اند اما نسبت به گرفتاري هاي مردم در حوزه سلامت و درمان بويژه در بخش دولتي  بي تفاوت بوده اند. حتي آن زمان كه اجساد بيماران را به خاطر بي پولي و بدهي در بيمارستان هاي دولتي گرو مي گرفتند همين افرادي كه امروز مدام از وزير بهداشت انتقاد مي كنند خودشان آن موقع در مقام و منصبي نشسته بودند و هيچ اعتراضي هم نمي كردند.

رئیس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان خاطرنشان کرد:این درحالی است حالا كه اين دولت درصدد حل مشكلات بسیارریشه داراکثریت مردم برآمده و  دكتر هاشمي نيز در اين راه با تمام توان از جان مايه گذاشته است همين خانم ها و آقايان به جای یاری ،کمک و همفکری  در نهايت ناجوانمردي فقط ايراد مي گيرند.

دكتر نوبخت درباره اهداف حاشيه سازان اظهار داشت : كساني كه در اوج گرفتاري مردم سكوت اختيار كرده بودند و حالا كه براي حل مشكلات مردم قدمي برداشته مي شود زبان به انتقاد و اعتراض گشوده اند هدفي جز حاشيه سازی ندارند و به طور قطع نمي توان آنها را  افراد صالحي دانست. 

وي درحالي كه  طرح تحول نظام  سلامت را بزرگترين كمك به مردم کشور به خصوص اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه دانست گفت: متاسفانه  مسايل مالي و مشكل در پرداختها به دليل آنكه وزارت بهداشت دسترسي به منابع بيمه اي ندارد واین اختیار به اشتباه در اختيار وزارتخانه ديگري قرار دارد مسلما حساب و كتاب را از  دستشان خارج كرده است و اين  مشكلات مالي را پيش آورده است .

وی افزود :  دو دهه قبل زماني كه معاون درمان وزارت بهداشت بودم اين طرح را در كشور پياده كرديم. منتها قبل از شروع كار ، سازمان تامين اجتماعي را از وزارت كار به وزارت بهداشت وابسته كرديم. مضاف بر اينكه بيمه خدمات درماني هم در اختيار وزارت بهداشت بود. اما اينكه منبع مالي جاي ديگري باشد و هزينه در جاي ديگر به طور قطع مشكل پيش مي آيد.

دکتر نوبخت خاطرنشان کرد: تنها راه موفقيت اين طرح آنستکه هم  منابع مالي و هم تصميم گيريها  در اختيار وزارت بهداشت باشد حالا چه دولت كمك كند و چه بيمه ها فرقي نمي كند.

دكتر نوبخت در پايان گفت : حالا كه دكتر هاشمي تلاش ميكند تا مشكلات مردم را در حوزه سلامت حل كند انتقاد و ايراد گرفتن و حمايت نكردن از ايشان نهايت بي انصافي است وامیدواریم این فضا درشرایط کنونی کشورهرچه زودتر اصلاح شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروزبرومند
|
United States
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
باید سرور دکتر علی نوبخت جقیقی را ستود که در دوره ای که همه تنها کاستی ها را میبینند ،داهیانه با برشماری کارهای شایسته و بایسته همکاران وزارتخانه بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی را تشویق مینمایند که بیشتر کارساز باشند و بیماران از برنامه ها سود بیشتری ببرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: