کد خبر: ۸۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم علوم پزشکی تهران گفت: استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها از آن جهت که میکروبهای مقاوم را ایجاد می‌کنند خطرناک است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ مصرف آنتی بیوتیک‌ها بویژه مصرف بی‌رویه آنها و عوارضی که می‌تواند در پی داشته باشد بسیار بحث مهمی است و خوشبختانه وزارت بهداشت در برخی از دانشگاه‌ها که در این زمینه تمرکز داشته‌اند برای راهنماهای بالینی یک کار وسیعی را انجام می‌دهد.

وی افزود: باید در برخی قسمت‌ها که مصرف آنتی بیوتیک بیشتر است با کار بیشتر این مصارف را کاهش دهیم چراکه مصرف آنتی بیوتیک‌ها خصوصا آنتی بیوتیک‌هایی که می‌تواند میکروب‌های مقاوم را ایجاد کند چالش قرن اخیر است.

دکتر لاریجانی گفت: از آنجا که در بسیاری از واحدهای درمانی و بیمارستان ها میکروب‌های مقاومتی که از مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک‌ها ایجاد می شوند زیاد شده، چالش‌های اعتباری آنها هم زیاد شده است و از این نظر هم این بحث مهم است.

وی در پایان  خاطر نشان کرد: به زودی در چند هفته آینده با مشورت با انجمن های تخصصی و یک گروه صاحب نظری که در وزارت بهداشت مسئول این کار شده است و با همکاری حوزه درمان و با نظر وزیر بهداشت ، چارچوبی را به بیمارستان ها و دانشگاه‌های مختلف می فرستند تا دانشگاه ها خودشان را آماده کنند تا در حوزه کیفیت ارائه خدمات و توجه به راهنماهای بالینی ، هم در ارائه خدماتشان و هم در مصرف مواد دارویی توجه ویژه‌تری راداشته باشند . در واقع این کار هم می تواند مدیریت صحیح را بر منابع ، گسترش دهد و هم می تواند باعث سلامت بیشتر مردم شود.
yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: