کد خبر: ۸۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سالانه 90 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند که هزینه‌ی دو هزار میلیارد تومانی را برای ما به بار آورده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص سرطان یکی از معضلات جدی جامعه امروزی گفت: سالانه در کشور 90 هزار نفر مبتلا به سرطان می شوند که از این تعداد 30 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و هزینه 2000 میلیارد تومانی را برای نظام سلامت به بار آورده است.در 40 درصد موارد سرطان قابل پیشگیری است. برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام برخی سرطان‌ها برنامه‌های غربالگری را در نظر داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: برای تمام بیماران قلبی و عروقی مثل سکته قلبی و سکته مغزی یک پرونده تشکیل داده می شود و مرم را به 3 دسته سالم، افراد دارای ریسک فاکتورهای (عوامل خطر) و بیمار تقسیم می کنیم و افراد پس از شناسایی تحت مراقبت و مشاوره قرار می گیرند و برای آنها دارو تجویز می شود تا از مرگ زودرس و نابهنگام آنها جلوگیری گردد.

سیاری در ادامه گفت: برای کنترل این بیماری‌ها برنامه و اقداماتی در حوزه درمان شامل خدمات آنژیوپلاستی برای کنترل فشار خون و ... برای افرادی که دارای ریسک فاکتور هستند، در نظر گرفته شده است. در سال 4 بار آموزش به افراد داده می شود تا رژیم غذایی اصلاح شود و قند خون کاهش یابد.

وی در خصوص دیگر اقدامات وزارت بهداشت بیان کرد: برای کنترل شیوع این بیماری یک کارشناس تغذیه و پزشک در سیستم خود در نظر گرفته‌ایم که تا جایی که به پزشک مربوط باشد اقدامات لازم صورت می گیرد، در غیر اینصورت به مراتب بالاتر ارجاع پیدا می‌کنند. این اقدامات می تواند تا 50 درصد در کنترل بیماری دیابت نیز موثر باشد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: