کد خبر: ۸۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این که دو یا چند شغله بودن برخی از اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی مزایا و معایبی دارد به تشریح این موضوع پرداخت.
دکتر علی فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: اگر عضوی  تمام وقت باشد و خیلی مسائل صنفی،مدیریتی، اجتماعی و سیاسی روی تصمیمات آن تأثیرگذار نباشد قدر مسلم خیلی بهتر است.

وی ادامه داد: حال اگرعضو شورای عالی کار دولتی داشته باشد؛ امکان دارد در تصمیم گیری هایش مقداری مسائل سیاسی،مدیریتی و دولتی فشار بیارود و نتواند آزادانه تصمیم بگیرد .حال آن که از طرفی دیگر می توان با برخی ظرفیت های موجود، هماهنگی بیشتری در سیستم صنفی مانند نظام پزشکی نیزایجاد کرد.

فتاحی خاطرنشان کرد: یعنی نمی شود این امر را سفید سفید دید؛ یعنی نمی توان گفت عضو شورای عالی فردی باشد که آزاد یا رها از صنف پزشکی باشد .یا حتی نمی شود قضیه را تاریک دید که اگر فردی به سیستم دولتی وابسته باشد نیز بهتر است.

وی همچنین افزود: به نظر می رسد اگر در ترکیب شورا افرادی وابسته به مراکز خصوصی یا دولتی باشند بهتر جواب می دهد تا این که بگوئیم 28 نفر عضو همه خصوصی کار باشند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ درباره این که اگر فردی عضو شورای عالی و در عین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم باشد؛ می تواند به تمام وظایفش درهردوشغل به خوبی عمل کند، یا نه گفت: شاید اگر آزادتر باشد مقداری بهتر باشد، البته نه این که نمی تواند رئیس دانشگاه باشد آن مانع نیست اما اگر فردی باشد که وقت بیشتری بگذارد بهتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: