کد خبر: ۸۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان میان زنان (بدون در نظر گرفتن سرطان پوست) است، به طوریکه از هر 8 زن، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،این نوع سرطان اغلب زنان بزرگسال را مبتلا می‌کند و برای یک دختر جوان، بسیار بعید است که با این بیماری روبرو شود. یکی از جوان‌ترین بیمارانی که تاکنون مبتلا به سرطان پستان شده، دختری 8 ساله به نام کریستی ترنر Chrissy Turner،است که در آمریکا زندگی می‌کند.

 کریستی در مان اکتبر توده‌ای را در قفسه سینه خود کشف کرد که درنهایت، برای وی تشخیص کارسینومای ترشحی گذاشته شد، نوع بسیار نادری از سرطان پستان که اغلب در زنان مسن یافت می‌شود. کریستی و والدینش از اینکه وی به سرطان مبتلا شده، بسیار ناراحت بودند. کریستس در مصاحبه‌ای گفت: «من از اینکه بفهمم این توده چه بوده، بسیار ترسیده بودم. اما بعدا فهمیدم که می‌توانم با آن مبارزه کنم و امیدوارم که بتوانم در نبرد علیه آن، پیروز شوم.»

       پدر و مادر کریستی، هرکدام به نوبه خود، قبلا به سرطان مبتلا شده بودند. آنت، مادر کریستی مبتلا به سرطان سرویکس بود و تروی، پدر کریستی، نیز در حال حاضر با لنفومای غیرهوچکین دست و پنجه نرم می‌کند. تروی نخستین‌بار زمانی سرطانش تشخیص داده شد که کریستی نوزادی بیش نبود، بنابراین با تکیه بر انرژی و افسون دختر نوزادش، توانست اولین دوره کموتراپی را به خوبی پشت سر گذارد. آنت می‌گوید، زمانی که پدر کریستی دوره درمان کموتراپی را می‌گذراند، کریستی درواقع درمان اصلی آنها بوده است. او بود که باعث می‌شد لبخند بزنند و شوخ‌طبعی وی فراتر از سنش بوده است. حال این کریستی است که باید در ماه دسامبر تحت ماستکتومی برای خارج کردن بافت سرطانی پستان قرار گیرد و برای دختری به سن وی، بسیار خطرناک است که بخواهد رادیاسیون هم دریافت کند. خوشبختانه، پزشک معالج کریستی معتقد است وی کاملا بهبود خواهد یافت، زیرا نوع سرطان وی بسیار قابل درمان است.

 یکی از دوستان مادر کریستی، صفحه‌ای را به نام GoFundMe در فیس‌بوک به راه انداخته تا بتواند هزینه درمان کریستی را تامین کند. همچنین اخبار مربوط به پیشرفت درانی وی را با علاقمندانش به اشتراک می‌گذارد. سرطان کریستی از نوعی است که تاکنون در کودکان دیده نشده و یک نفر در هر یک میلیون نفر به این نوع سرطان مبتلا می‌شود.
منبع: Medical Daily
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: