کد خبر: ۸۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
شفا آنلاین>بیمه و بانک> برخی از بانک هایی که پیشتر نرخ های سود بالایی را پرداخت می کردند هم اکنون نرخ سود را رعایت می کنند.
به گزارش شفا آنلاین، بر اساس مصوبه شورای هماهنگی بانک های دولتی و خصوصی قرار بود از ابتدای آذر ماه تمامی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ های مصوب شده شورای پول و اعتباری را رعایت کنند.

هر چند تجربه نشان می دهد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تنها چند روز و حداکثر چند هفته نرخ های سود مصوب شده را رعایت می کنند اما به نظر می رسد این بار قضیه فرق کرده است.

بر اساس مشاهدات میدانی ، بانک های متخلف که پیشتر نرخ های بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را به مشتریان خود می دادند هم اکنون در حال رعایت کردن نرخ های پیشین هستند.

به نظر می رسد هشدار شورای هماهنگی بانک ها خصوصی و دولتی این بار نتیجه داده و فعلا بانک ها نرخ سود حداکثر ۲۰ درصد را رعایت می کنند.اما هستند برخی بانک ها که هنوز هم نرخ سود بالای 20 درصد برای سپرده های کلان را پیشنهاد می دهند.

البته برخی از موسسات فاقد مجوز همچنان نرخ های متفاوت تری نسبت به بانک ها به مشتریان پیشنهاد می دهند.
با این موضوع بعید است که بانک ها نظاره گر رسوب منابع به این موسسات باشند و دست به کاری نزنند.

پیش از این اینگونه بود که در نخستین روزهای کاهش نرخ سود معمولا همه بانک ها و موسسات نرخ های جدید را رعایت کرده و پس از چند روز با نخستین خبر اینکه یکی از بانک ها نرخ سود را افزایش داده بانک های متخلف دست به کار شده و نرخ های سود خود را بالا می بردند.

حال باید منتظر ماند و دید اولین بانک و موسسه مالی و اعتباری که تصمیم به افزایش نرخ سود خود می کند کدام است و آیا شورای هماهنگی بانک های خصوصی و دولتی حاضر می شود این بار نام بانک و موسسه متخلف را اعلام کند یا خیر؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: