کد خبر: ۸۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
شفا آنلاین>سلامت>پزشکی> محققان و پژوهشگران تومورشناسی، در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که سبک زندگی می‌تواند به انجام بررسی‌های سرطان و مطالعات تومورشناسی کمک کرده و در نهایت در انتخاب نوع درمان برای هر بیمار مفید واقع شود .
به گزارش شفا آنلاین، با توجه به بررسی‌ها، پژوهش‌ها و نتایج حاصل از تحقیقاتی که توسط یکی بنیادهای سرطان منتشر شده، اطلاعات نوع کیفیت زندگی بیمار یک عامل هدایت کننده و کمک کننده در انجام مطالعات تومورشناسی و انتخاب نوع درمان برای بیماران مبتلا به سرطان محسوب می‌شود .

       فرانچسکو کاگنیتی (Francesco Cognetti) مدیر بنیاد «با هم در برابر سرطان foundatio- Together againscancer» در شهر رم، در رابطه با نقش مهم سبک زندگی در درمان سرطان می‌گوید: «کیفیت زندگی نقش مهمی در پیگیری و روند درمان دارد.» او در ادامه توضیحاتش اعلام کرد: «اغلب بیماران سرطانی به دلیل مشکلات و عوارض ناشی از استفاده داروها، روند درمان را قطع می‌کنند. بر پایه این دلایل اساسی، شناخت سبک زندگی بیمار به شناسایی داروهایی که برای بیمار ایجاد مشکل می‌کنند، کمک می‌کند تا روند درمان خوب پیش رفته و نتایج بهتری از آن گرفته شود.»

       در این بررسی برجسته، با توجه به گزینه‌های درمانی، تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای بین دیدگاه پزشکان و بیماران سرطانی وجود دارد. در حدود 90 درصد از 533 پزشکی که در این بررسی‌ها شرکت کردند، معتقد بودند که بیماران در انتخاب درمان خود نقش دارند، در حالی که تنها 46 درصد از 354 بیمار شرکت کننده مبتلا به سرطان احساس کردند که واقعا در انتخاب روش درمانی خود درگیر بوده و نقش داشته‌اند.
Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: