کد خبر: ۸۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 30
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود 5هزار و 400 تخت آی سی یو در بیمارستان های کشور به اضافه شدن 1000تخت به این بخش ها تا پایان امسال خبر داد.
دکتر محمد آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ما حدود 5هزار و 400 تخت آی سی یو در مجموع بیمارستان های وزارت بهداشت داریم والبته به همان اندازه هم کمبود داریم.

وی خاطرنشان کرد:بدون شک کمبود تخت های آی سی یو مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد می کند.ضمن اینکه بسیاری از مجروحین حوادث همواره نیازمند بستری در آی سی یو هستند.
به گفته آقاجانی، بیماران اورژانسی و تنفسی هم به طور عمده نیازمند بستری در آی سی یو هستند . حال آن که متأسفانه تخت آی سی یو برای تعداد قابل توجهی از آنها فراهم نمی شود .به همین خاطر گاهی اوقات،این بیماران بدحال نیز روزها در بخش ها منتظرانتقال به آی سی یو می مانند.متاسفانه حتی امکان داردتعدادی ازآنها قبل از رسیدن به بخش آی سی یو از دنیا بروند.

وی در ادامه اظهارکرد:
ما برای جبران این کمبود جدی در کشور برنامه ریزی کرده ایم که در بیمارستان های وزارت بهداشت 2هزار و 400 تخت آی سی یو اعم از آی سی یو کودکان، نوزادان و بزرگسالان را درکوتاه مدت راه اندازی کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: امیدواریم 1000 تخت آی سی یو به زودی در اختیار مردم قرار گیرد و این تعداد را در آینده ای نزدیک افتتاح کنیم.ضمن اینکه 1200 تخت نیز در ماه های اول سال 95 به بهره برداری خواهند رسید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: