کد خبر: ۸۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 28
شفا آنلاین>طب سنتی>استفاده از ریحان یکی از قدیمترین روش ها برای درمان جوش است.

به گزارش شفا آنلاین،ریحان گیاهی شناخته شده اس، و خواص متعددی برای سلامتی ما داره. این گیاه ترکیب مهمی از داروهایی است که در طب آیورودا ساخته میشه و خیلی از کمپانی های  تولید کننده محصولات بهداشتی و زیبایی شروع به استفاده از عصاره ریحان در محصولاتشون کردن تا تاثیرشون رو بالا ببرن. اما اصلا چرا باید به سراغ محصولات شیمیایی بریم وقتی که برگ ریحان میتونه بهترین فواید رو برامون داشته باشه؟! در ادامه به ۱۵ روش مختلف برای ترکیب این گیاه طبیعی اشاره میکنیم:

 

ریحان بجوید

در صورت خام جویدن ریحان فواید زیادی نصیبتون میشه. این گیاه خواص زیادی داره.

 

درمان طبیعی سرماخوردگی و گلودرد

ریحان خواص ضدباکتریایی داره و مثل یه داروی ضدعفونی کننده عمل میکنه. همین امر به محافظت از بدن در برابر انواع عفونت ها کمک میکنه. برگ ریحان همراه با زنجبیل و عسل میتونه درمان مفیدی برای برونشیت، سرماخوردگی و سرفه باشه. برای درمان گلودرد میتونین مقداری آب جوش رو با ریحان مخلوط کرده و میل کنین.

 

سفید کردن دندان ها

پودر برگ ریحان خشک شده میتونه برای مسواک زدن استفاده بشه. خواص درمانی این برگ به حفظ سلامتی لثه ها کمک کرده و با بوی بد دهان، درد و چرک دندان مبارزه میکنه. استفاده از برگ ریحان به صورت معمولی باعث از بین رفتن ۹۹ درصد باکتری ها و جرم های دهان میشه.

 

اگر از درد معده رنج میبرین…

بیماری های مربوط به معده مثل اسیدیته و یبوست میتونن با برگ ریحان درمان بشن. ریحان باعث میشه فرد احساس نفخ کمتری کرده و سیستم گوارشی اش تمیز بمونه.

 

از بین بردن خارش پوست

میتونین برگ ریحان رو به سادگی روی پوست بمالین تا خارشش از بین بره. همچنین میتونین عصاره برگ ریحان رو گرفته و با آبلیمو مخلوط کرده و روی مناطق آسیب دیده بذارین تا خارش از بین بره.

 

درمان جوش در یک دقیقه!

استفاده از ریحان یکی از قدیمترین روش ها برای درمان جوش است. مقداری ریحان برداشته و با برگ چریش مخلوط کرده و با هم خرد کنین تا یک خمیر درست بشه. مقداری آبلیمو به این مخلوط اضافه کرده و روی جوش ها بذارین. اجازه بدین خشک بشه و بعد با آب ولرم بشورین. این درمان باعث از بین رفتن این جوش ها میشه.

 

برگرداندن رنگ طبیعی پوست

از برگ ریحان برای صورتتون استفاده کنین تا درخشندگی و رنگ طبیعی اش برگرده. چند عدد برگ ریحان خشک شده رو پودر کرده و با مقداری گل سرشور مخلوط کنین. این ماسک رو روی صورت گذاشته و ۱۵ دقیقه بعد با آب بشورین. از این ماسک دو بار درهفته استفاده کنین تا نتیجه بگیرین.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: