کد خبر: ۸۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
وزیر بهداشت از سازمانهای بیمه‌گر درخواست کرد
شفاآنلاین:سلامت>وزیر بهداشت با درخواست از سازمانهای بیمه‌گر برای افزایش پوشش‌های حمایتی از بیماری دیابت از آنها مطالبه کرد تا داروهای این بیماری هزار چهره برای بیماران دهک‌های پایین کشور رایگان شود.
به گزارش شفاآنلاین : سیدحسن هاشمی در همایش بین‌المللی راهبردی دیابت که با حضور چندین وزیر بهداشت از کشورهای روسیه، قزاقستان و همچنین مسئولان بلندپایه سازمان بهداشت جهانی برگزار شده است، اظهار داشت: بیماری دیابت در دنیا به گونه‌ای است که از هر 12 نفر یک نفر به آن مبتلا است و هر دو نفر بیمار دیابتی نیز یک نفر از بیماری خود بی‌اطلاع است و در نهایت هر 6 ثانیه یک نفر براثر بیماری دیابت جان خود را از دست می‌دهد.

وی  ادامه داد: کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا دارای بیشترین مبتلایان بیماری دیابت هستند و برآورد می‌شود که تا سال 2035 نیز آمار این بیماران به دو برابر افزایش خواهد یافت.

هاشمی تصریح کرد: ایران بعد از مصر و پاکستان رتبه سوم بیشترین بیماران دیابتی را دارد. به طوری که هم اکنون در کشورمان 4.5 میلیون نفر از بیماری دیابت رنج می‌برند و 2 میلیون نفر از آنان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

وزیر بهداشت در این همایش بین‌المللی با خطاب قرار دادن سازمانهای بیمه‌گر از آنان درخواست کرد تا پوشش‌های بیمه‌ای را برای بیماران دیابتی افزایش دهند و حداقل برای بیماران دیابتی دهک‌های ضعیف کشور داروهای آنان را رایگان کنند تا بتوان این بیماری هزار چهره را با کمک ‌ان‌جی‌اوها و سازمانهای مردم‌نهاد کنترل کرد.

وی همچنین به شیوه زندگی نامناسب افراد که باعث افزایش بیماری دیابت در جامعه می‌شود اشاره کرد و افزود: دیابت سکته‌های قلبی را افزایش می‌دهد به طوری که ابتلای افراد به بیماریهای قلبی و عروقی براثر بیماری دیابت تا 4 برابر افزایش می‌یابد. 

هاشمی عنوان کرد: همچنین می‌توان از عوارض بیماری دیابت به نارسایی کلیه اشاره کرد به طوری که این بیماران 17 برابر بیشتر از دیگر افراد به نارسایی کلیه مبتلا می‌شوند.

وزیر بهداشت در ادامه به آمار 15 تا 40 درصدی قطع عضو بیماران دیابتی اشاره کرد و افزود: شایع‌ترین قطع عضو غیرترومایی نیز مربوط به عوارض بیماری دیابت است. 

هاشمی در ادامه به فواید اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در طرح تحول سلامت پرداختی بیماران در قسمت بستری کاهش یافت همچنین مولفه‌های بهداشت در سراسر کشور گسترش یافت و توزیع و دسترسی به دارو نیز آسانتر شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: