کد خبر: ۸۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
در واکنش به تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت؛
شفاآنلاین:سلامت>دبیر کل خانه پرستار با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت شفاف عمل نکرده است، تحقیق و تفحص از این طرح را به نفع مردم دانست.
 به گزارش شفاآنلاین : محمد شریفی‌مقدم  درباره تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت گفت: جامعه پرستاری به عنوان بخشی از نظام سلامت از تحقیق و تفحص طرح تحول سلامت استقبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت حق قانونی نمایندگان است، افزود: نمایندگان منتخب مردم هستند و باید حق و حقوق مردم را دنبال کنند.

مردم باید بدانند در طرح تحول سلامت چه خبر است؟

شریفی‌مقدم خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که در طرح تحول سلامت چه خبر است، چرا که بودجه کلانی به طرح تحول سلامت از سوی دولت اختصاص داده شده است.

دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر اینکه بودجه اختصاص شده به طرح تحول سلامت؛ رقم بسیار بالایی است، گفت: مردم و دولت در شرایط سخت تحریم بودند و طبیعتا تامین این مبلغ فشار زیادی به دولت اورده است و باید مشخص شود که این مبلغ چگونه هزینه شده است؟

وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت شفاف عمل نکرده است

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت شفاف عمل نکرده است، افزود: اگر این وزارتخانه نسبت به عملکرد خود در اجرای طرح تحول مناسب دلایل مناسب داشته باشد از تحقیق و تفحق نگران نمی‌شود و بلکه از آن استقبال می‌کند.

شریفی‌مقدم با اشاره به اینکه مسئولان وزارت بهداشت عنوان می‌کنند که این مبالغ برای مردم هزینه شده، اما به نظر ما این موضوع صحت ندارد، گفت: بخش عمده هزینه‌ها در قالب گام سوم که واقعی کردن تعرفه‌های پزشکی بوده، صرف شده است.

تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت به نفع مردم است

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت حق مردم است، گفت: برخی افراد ذی‌نفع تلاش می‌کنند که این تحقیق و تفحص انجام نشود.

نمایندگان به فکر حق مردم باشند

شریفی‌مقدم گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیشتر پزشک هستند و به نوعی ذی‌نفع طرح به حساب می‌آیند و به طرح نگاه صنفی دارند. اگر نمایندگان منتخب مردم هستند باید حق مردم را پیگیری کنند و توضیح بخواهند که این هزینه هنگفت کجا خرج شده است؟ ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: