کد خبر: ۸۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
رئیس انجمن پزشکی قانونی ایران درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین:
شفاآنلاین :رئیس انجمن پزشکی قانونی ایران گفت: كابوس صدور احكام زندان براي پزشكان و كادر پزشكي بی تردید شهامت و قدرت تصميم گيري واقدام سريع درزمان های حیاتی برای نجات جان بیماران بدحال واورژانسی را از پزشكان سلب مي كند.
دكتر كامران آقاخاني درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین با اعلام اين مطلب اظهار داشت: امروزه با توجه به بحث مجازات حبس براي پزشكان بيم آن مي رود كه پزشكان به منظور جلوگيري از درگيري قضايي و زنداني شدن از پذيرش بيماران بد حال خودداري كنند.

استاد دانشگاه در ادامه گفت: اگر پزشك هنگام خدمت رسانی به بیمارازمجازات احتمالی زندان وشکایت بترسد ناگزیر قدرت تصميم گيري واجرایی اش كم مي شود.پس در اين ميان فقط بيمار است كه ضرر مي كند. چرا كه هم ميزان پذيرش بیماران بدحال از سوي پزشكان كاهش مي يابد وهم اينكه با توجه به وسايل پيشرفته پزشكي درماني كه امروزه وجود دارد پزشك به جاي اكتفا به شم پزشكي و تجربه و مهارت حرفه اي اش ترجيح مي دهد براي بيمار آزمايش هاي پي در پي مانند ام آر آي و اسكن و ... بنويسد كه هزينه سرسام آوري را بر بيمار و بيمارستان ودرنهایت جامعه تحميل مي كند.

دكتر آقاخاني همچنين گفت: در بسياري از موارد پزشكان در مقابل بيماري قرار مي گيرند كه براي نجات زندگي اش مجبورند تن به ريسك بدهند. اما اگر پزشك در اين برهه حساس مجبور شود از ترس مجازات و زندان راه ساده تر و كم خطر تر براي خود انتخاب كند تكليف جان بيمار چه مي شود؟

وی درپایان تاکید کرد :اي كاش مسوولان هنگام تدوين و تصويب قوانين همه شرايط را در نظر بگيرند و با جايگزين كردن مجازات هاي ديگر به جاي حبس ترس و نگراني را از پزشكان دور كنند تا دروهله نخست به سلامت بیماران بدحال خدشه ای وارد نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: