کد خبر: ۸۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 05
شفا آنلاین>سلامت>عینک دودی مناسب نور ورودی به چشم را کنترل و اثر منفی خیرگی را از بین می‌برد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد کی‌پور متخصص چشم با اشاره به استفاده از عینک در فصل سرد اظهار داشت: استفاده منظم و مداوم از عینک آفتابی در تمام فصول سال از جمله در زمستان از ضرورت اساسی است به طوری که در فصول سرد به علت ریزش باران و برف، انعکاس مضر نور خورشید به شدت افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: برف و یخ با ایجاد اثر خیرگی و تشعشع اشعه فرابنفش منجر به بروز صدماتی در درازمدت به شبکه چشم می‌گردد و همچنین امکان ایجاد بیماری‌های چشمی نظیر آب مراورید را نیز تشدید می‌سازد.

این متخصص با بیان اینکه عینک‌های آفتابی در رشد فرابنفش ممانعت می‌کند، افزود: عینک‌های دودی مناسب و استاندارد حالت خیرگی و اختلالات بینایی را پیشگیری و همچنین از ایجاد چین و چروک در پوست پیرامون چشم جلوگیری می‌کند.

کی‌پور ابراز داشت: عینک‌های آفتابی به عنوان مسیر و مانعی در برابر ارسال سرد و گرم هوا و گرد و غبار عمل نموده و از ایجاد خشکی چشم در فصل زمستان پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: عینک وسیله‌ای مناسب برای کسانی است که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، برای تسهیل روند کاربرد این لنزها و حفظ رطوبت چشم اولویت دارد.

کی‌پور در پایان گفت: عینک‌های آفتابی با کاهش و کنترل میزان نور ورودی چشم نیاز به تنگ کردن شکاف پلکی و متعاقباً از عوارض جانبی آن نظر سردرد و خستگی چشم پیشگیری کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: