کد خبر: ۸۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 02
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل آموزش و پرورش تهران از توزیع شیر در مدارس برای جبران کمبودهای تغذیه دانش‌آموزان و ارتقاء بسته سلامت در طرح تحول نظام آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، صبح امروز جشن نمادین طرح توزیع شیر مدارس در تهران در مدرسه شهدای فرهنگی منطقه 9 برگزار شد.

مهندس چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش تهران در این جشن نمادین گفت: بحث توزیع شیر در منطقه 9  با توجه به اینکه در این منطقه فرودگاه وجود دارد و چند صد پرواز هواپیما حدود ده‌ها تن سرب را روی این منطقه می‌ریزند باید جدی گرفته شود.چراکه دانش‌آموزان این منطقه بیش از مناطق دیگر در معرض آلاینده‌های هوا هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران افزود: بنابراین تلاش شده برای بالا بردن ضریب ایمنی دانش‌آموزان این منطقه حداقل 20 نوبت بیش از مناطق دیگر در این منطقه توزیع شیر داشته باشیم. یعنی از 70 نوبت به مرز 90 نوبت این منطقه رسانده‌ایم. 

وی اظهار داشت: در طرح تحول نظام آموزش و پرورش یک بسته ارتقاء سلامت وجود دارد که شامل چندین محور است، از جمله با توجه به اینکه دانش‌آموزان ممکن است دچار سوء تغذیه باشند، شیر توزیع شده در مدرسه بخشی از کمبودهای آنها را جبران می‌کند.بنابراین نباید از این مهمترین‌ دوره رشد دانش‌آموزان غافل باشیم و باید فرهنگ‌سازی کنیم و افزایش کیفیت و نوبت‌های توزیع شیر را اولویت قرار دهیم. 

مهندس چهاربند درخصوص محورهای دیگر این بسته تصریح کرد: اصلاح الگوی تغذیه دانش‌آموزان متناسب با تحولاتی که در سطح زندگی دارند محور دیگر است. بوفه‌ها که پایگاه سلامت مدارس نام‌گذاری شده‌اند باید مرجعی باشد برای سبک تغذیه درست و همچنین مبلغ سبک صحیح تغذیه باشد که از همه مدارس خواسته‌ایم و نظارت می‌کنیم که در بوفه‌ها مواد غذایی متناسب با سبک صحیح تغذیه به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی ادامه داد: توجه به توسعه و گسترش تحرک دانش‌آموزی مثل برنامه سراسری نرمش صبحگاهی که از امسال به صورت اجباری در مدارس اجرا می‌شود و همچنین ارتقای بهداشت دهان و دندان از دیگر محورهای ارتقای سلامت در طرح تحول نظام آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: تاسیس مراکز مشاوره برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد و در سطح شهر تهران برای تاسیس این مراکز اقدامات در حال پیگیری است.

مهندس چهار بند خاطر نشان کرد: اگر امکانات لازم برای این محورها را فراهم کنیم، می‌توانیم شروع به پیگیری فاز دوم ارتقا سلامت را داشته باشیم.توجه به سلامت و ارتقای آن و ویژگی‌هایی که دانش‌آموزان در سالهای آتی نیاز دارند باید در این دوران طلایی رشد، باید مد نظر قرار گیرد.
 همچنین برای آگاهی‌های بیشتر خانواده‌ها باید جلسات آموزش خانواده‌ را به موضوعات سلامت اختصاص دهند تا از نظر اساتید بزرگ مربوط به این حوزه بتوانند استفاده کنند تا این طرح هرچه بیشتر موفق‌ شود. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: