کد خبر: ۸۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>تغذیه>کرفس یک سبزی ترد و خوشمزه است که باعث خنکی و تازگی سالادها و غذاها می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،این سبزی یکی از سالم‌ترین سبزی‌جات موجود است و راز آن در ترکیبات معطری است که در تخم آن وجود دارد. تخم کرفس سرشار از نوعی عصاره‌های روغنی است که با التهاب‌ها مقابله و توکسین‌ها و ضایعات دیگر را از بدن دفع می‌کند. در این مطلب ابتدا به گوشه‌ای از خواص کرفس اشاره کرده و در نهایت یک سالاد کرفس ساده و خوشمزه برای التهاب‌زدایی از بدن را یادتان می‌دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.
  • کرفس خوب انتخاب کنید

مهم این است که بهترین و سالم‌ترین کرفس را انتخاب کنید. برای این کار باید به ظاهر آن دقت کنید. کرفس خوب باید براق و با ساقه‌هایی فشرده، سفت و رنگ آن سبز روشن باشد. از انتخاب کرفس‌های نرم شده و با ساقه‌های رویی سفید رنگ بپرهیزید.

برای نگهداری خوب از کرفس (3 تا 4 روز) آن را داخل کاغذی مرطوب پیچیده و داخل یخچال قرار دهید. توصیه می‌کنیم این سبزی پرخاصیت را تازه به تازه مصرف کنید تا از بیشترین خواص آن بهره‌مند شوید.


  • کرفس: یک ضدالتهاب قوی و طبیعی

یکی از خواص فوق‌العاده‌ی کرفس بدون شک قدرت ضدالتهابی بالای آن است. کرفس به دلیل دارا بودن پولی استیلن قدرت زیادی در رفع التهاب بافت‌ها دارد و می‌تواند به دفع توکسین‌ها یا همان سموم و لاغری کمک کند. این ترکیب فوق‌العاده برای تسکین بیماری‌هایی مانند آرتریت مفصلی، اوستئوآرتریت یا آرتروز  زانو، نقزس ،آسم و برونشیت کمک کننده است.

  • کرفس یک ماده‌ی غذایی بدون کالری و حاوی ویتامین

کرفس منبع انرژی نیست. یعنی اینکه کالری وارد بدن نمی‌کند. خیار و کرفس دو سبزی پرخاصیت هستند که کالری بسیار اندکی وارد بدن می‌کنند اما در عین حال باعث پاکسازی و رطوبت بخشی به بدن می‌شوند. کرفس می‌تواند بدن را از درون تنظیم کند. به این ترتیب که می‌تواند میزان املاح معدنی را کنترل کرده و به دلیل دارا بودن ترکیبات مفید، بدن را پاکسازی کند. کرفس سرشار از آب، فیبرها، پتاسیم، سدیم، ویتامین C و E، فولات و کلسیم است. این ترکیبات مفید ارزش این را دارند که کرفس وارد سبد خریدتان شده و همیشه در آشپزخانه‌تان حضور داشته باشد.

  • کرفس ادرارآور و سیرکننده است

همان طور که اشاره شد خواص کرفس ناشی از وجود عصاره‌های روغنی مانند «لیموئن»، «پسورالن» یا «اپین» است. تمام این ترکیبات خواص دیورتیک (ادرارآور) دارند و باعث بهبود گوارش می‌شوند. از طرف دیگر کرفس یک ماده‌ی غذایی سیر کننده است. نوشیدن آب کرفس به هنگام صبح باعث تأمین آب بدن، پاکسازی بدن و پیشگیری از ریزه خواری در طول روز می‌شود.

  • کرفس مفید برای بدن

کرفس سرشار از نوعی ترکیب به نام «فتالید» است که باعث آرامش عضلات اطراف عروق شده و به بهبود گردش خون کمک می‌کند. علاوه بر این، کرفس یکی از مناسب‌ترین مواد غذایی برای تنظیم و کنترل کلسترول خون است.

سالاد ضدالتهاب کرفس و سیب سبز

برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از خواص کرفس می‌توانید با کرفس، سیب سبز و گردو سالادی خوشمزه تهیه و میل کنید. این سالاد ساده است و با کمی ماهی آزاد یا سینه‌ی مرغ باب طبع‌تر می‌شود. اگر رژیم لاغری گرفته باشید نیز این سالاد بسیار مناسب است.

  • مواد لازم

سیب سبز يك عدد

کرفس 2 شاخه

سبزی راکت یا بیبی اسفناج 100 گرم

گردوی خرد شده 5 عدد

آب لیمو ترش نصف عدد

عسل 4 قاشق چای خوری

فلفل سفید ودانه ی خردل برحسب ذائقه و به میزان لازم
روغن زیتون به میزان لازم

  • روش تهیه

کرفس و سیب را با دقت بشویید. سپس هر دو را خرد کنید. نیازی نیست که سیب‌ها را پوست بگیرید. کافی است هسته های آن را درآورید. گردوها را خرد کنید و اگر مایل بودید داخل اندکی روغن زیتون تفت دهید.

داخل یک فنجان آب لیموترش را با دانه‌های خردل و عسل مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و کمی فلفل سفید اضافه کنید. یک ظرف مناسب سالاد انتخاب کنید و سبزی راکت (اگر به این سبزی دسترسی دارید در غیر این صورت می‌توانید از بیبی اسفناج استفاده کنید) را داخل آن بریزید. سپس سیب‌ها و کرفس را اضافه کنید.

در نهایت سسی که از ترکیب لیموترش، عسل، خردل و فلفل سفید تهیه کرده‌اید را روی سالاد بریزید و سالادتان را سرو کنید. این سالاد برای مصرف ماهی یا سینه‌ی مرغ بسیار مناسب است.تبیان

برچسب ها: آسم ، ضدالتهاب ، کرفس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: